116111 laguntza telefonoak bederatzi urte bete ditu

Haur eta nerabeen zalantzak argitzeko eta laguntza bideratzeko sortu zen 116111 telefonoa.

UNAI GANDARIAS /2019-11-25/ 2010eko urriaren 6an, Espainiako Estatuan aitzindaria zen zerbitzu bati ekin zitzaion Euskal Autonomia Erkidegoan. Eusko Jaurlaritzako Gizarte politiketako Sailak abian jarria, “Zeuk Esan” Informazio, Orientazio eta Aholkularitzako Zerbitzu telefonikoa, haurtzaroaren eta nerabezaroaren inguruan sortzen den edozein zalantza edo kontsultari erantzuteko ezinbesteko zerbitzu lagungarri moduan guztiz zabalduta eta finkatuta dago. Zehazki, osasunean, psikologian, afektibitatean edo adingabeen beharrekin zerikusia duen beste edozein zalantza edo kontsulta, hala nola hezkuntza.

Bere bi komunikazio-bideetatik, agian ezagunena telefonoa da -116.111-, doakoa eta arrastorik uzten ez duena, nahiz eta deien erregistrotik ezabatu behar den.

Baina “Zeuk Esan” zerbitzuak web orri bat ere badu -www.zeukesan.blog.euskadi.eus-, segurtasun faltaz beteriko etapa batean nerabeen kezketatik hasi eta gai “serioago eta zailagoetara” joan daitezkeen gaiak konpontzen saiatzeko, azaldu du Ana Perezek, “Zeuk Esan” telefonoko psikologoak. Eta ez da adingabeentzako zerbitzua bakarrik. Telefonoan eta web orrian ere laguntzen dute, adibidez, seme-alaben portaera-aldaketen aurrean.

Psikologoak dioenez, eskola-jazarpenarekin zerikusia duten gaiekiko kezka handia dago, eta horren aurrean ikastetxeen inplikazioa ere bilatzen da, ager daitezkeen kasuak konpontzeko. Adingabeen deien kasuan, “Ez diegu zuzentzen. Guk ez diegu esaten zer egin behar duten. Maiz, beren erreferenteengana bideratzen ditugu, haien gurasoengana “.

Halaber, Ana Perezek azpimarratu duenez, banantze-kasuetarako deiak daude, eta, horietan, seme-alabek kudeatzen ez dakiten ekaitz batean parte hartzen dute. Batzuetan, antsietate maila altua duten helduak ere deitzen diete. “Entzutea, arreta jartzea eta lasaitzea da gure lana”, adierazi du.

Dei bakar batekin, arazo gehienak konponduta

Nolanahi ere, dei gehienak kontaktu bakar batekin konpontzen dira, unean uneko zalantzak direlako. Beste batzuetan, Zeuk Esanetik bertatik, “Gaiak jarraipen edo laguntza gehiago behar duela ikusten dugunean berriz deitzera gonbidatzen ditugu”. “Eta beste batzuk gizarte, osasun, lege edo psikologi zerbitzuetara bideratzen ditugu”, dio.

Bere arrakastaren misterioa, adingabeek gertatzen zaiena kontatzea lor dezaten, Ana Perezek, entzute aktiboan datza. “Kanal komunikatiboa irekita egon dadin, denboraren %70, helduek entzun behar dute. Hau da, denboraren %70ean, adingabeek hitz egin behar dute. Eta, lehen dei horietatik, entzun egin behar diegu, inoiz ez premiatu “. Eta horrela, agian kanon ohikoenen bidez posible izango ez liratekeen egoera jakin batzuk detektatzea lor daiteke.