Gabriel Erkoreka bilbotarrak Kultura eta Kirol Ministerioak ematen duen 2021eko Musikaren Sari Nazionala eskuratu du, konposizio modalitatean, 30.000 euroko diruarekin.
Epaimahaiak bere musikaren nazioarteko proiekzioa eta sortzaile gisa egindako ibilbidearen “bikaintasuna” nabarmendu ditu, baita “Euskal instrumentu tradizionalen sonoritatearen fusio pertsonala” ere, “Zuhaitz” edo “Basalt” bezalako lanetan.
Erkorekaren esanetan, sari hau “erantzukizuna eta poztasuna da, ibilbide oso bat aitortzen duelako”. “Hau iraupen-lasterketa bat da”, gaineratu du.
“Ezustekoa izan da, sekulako poza hartu dut”, aitortu du saridunak, eta Miquel Iceta Kultura ministroak eman dio erabakiaren berri.
Pozik agertu da, halaber, pandemiak eragindako “urte txar” baten ondoren aitorpen hori jaso izanagatik. “Kulturak eta arte eszenikoek garai delikatua bizi izan dute, ia biziraupenekoa, eta hori Estatuan nolabaiteko normaltasuna izan da”, azaldu du. “Gogorra izan zen, ez baita gauza bera giltzapetzea eta giltzapetzea, sormen mailan blokeatzailea izan zen”, gaineratu du.
Hori dela eta, pozik hartu ditu Jaurlaritzak gazteentzako 2022rako iragarritako kultura-bonua martxan jartzeko neurriak. “Ekimen ona da, gazteak kontzientziatu ditzakeena, beren errutinetatik irten daitezen, kultura kontsumitu dezaten eta kultura hori sor dezaten”, azpimarratu du.
Bilbon jaio zen 1969an, eta hainbat motibazioren isla da bere musika, hala nola natura edo hura zaintzeko beharra, bai eta jatorri desberdineko musika tradizional eta folklorikoa ere.
2013an Londresen “duduk III” eta Madrilen saxofoi, piano eta perkusio laukoterako “tentaldiak eta batailak” estreinatu zirenetik, Musika Zabalkunderako Zentro Nazionalaren (CNDM) enkargu batek beste mugarri garrantzitsu batzuk bizi izan ditu, hala nola 2017an Bartzelonako L ‘Auditori aretoan egin zuen “Tramuntana” obra sinfonikoaren “premiere”.
Denboraldi horretan, Espainiako Orkestra eta Abesbatza Nazionalak Gutun Zuria eskaini zion konpositore bilbotar honi, bere “fauve” (2004), “Cuatro diferencias” (1996), “Veni Creator” (2005), “Ekaitza” biolontxelo eta orkestrarako kontzertua (2011) eta “Tres Sonetos de Michelangelo” (2009) piezak interpretatuz.
Jaso dituen aintzatespenen artean, 2008an Reina Sofía Musika Konposizioko Saria, 1999an Eusko Jaurlaritzaren Musika Konposizio Garaikidearen Saria edo Josiah Parker Prize saria eta Royal Academy of Music-eko beste sari batzuk daude.