Euskal zinemak bolada onean jarraitzen du, goraka doan sektore baten muskulua egiaztatzen duten aitorpenak pilatzen. Estibaliz Urresolaren 20.000 especies de erle eta Pablo Bergerren Robot Dreams filmek drama eta komedia kategorietan film onenaren Feroz saria lortu zuten ostiralean. “Talde osoa oso ordezkatuta sentitzen da. Ez da hain sari pertsonalizatua, baizik eta dena hartzen du bere baitan “, adierazi zuen atzo Patricia López Arnaizi antzeztaldeko emakumezko aktore onenaren saria eman dion zinemagile arabarrak. Bestalde, zuzendari bilbotarraren lanak, aste honetan animaziozko film onenaren Oscar sarietarako izendatua izan denak, jatorrizko musika onenaren eta kartel onenaren sariak ere lortu zituen Feroz sarietan.
Urresolaren filmak iaz hasi zuen zinemaldietako ibilbide meteorikoa, Berlinalen, Sofia Otero basauriarrak irabazi baitzuen Zilarrezko Lehoia. “Filmak poz handia ematen digu, baina ezin dugu ahaztu nondik jaio zen”, gogoratu zuen atzo Estibaliz Urresolak, trans txikiagoak dituzten familien errealitatea erakusten duen filma sortzeko erabili zuen gizarte-errebindikazioaren izaera azpimarratuz. “Aurrean ditugunen nortasunak aintzat hartu, entzun eta onartu behar dira, nahiz eta gure nahiekin edo itxaropenekin bat ez etorri, oso sufrimendu handia baita, non pertsona batek hori gertatzen denean egiten baitu”, azaldu zuen Isabel Coixeten Un amor edo J. A. Bayonaren La sociedad de la nieve filmen aurrean gailendu zen film luzearekin lotuta.
Zintak arrakastak lortu ditu etengabe, bere taldeak bi astetan Akademiaren Sarien zeremoniari heltzeko izango duen espiritu positiboa erakusteko. Baina Urresolak beste lorpen bat azpimarratu du. “Madrilgo zinema batzuetan Goya sarietarako 15 izendapenen ondorioz berrestreinatzen ari dira”, zioen zinemagileak, eta hurrengo egunetan “beste zinema batzuetan” proiektatu ahal izango den banatzailearekin eztabaidatuko duela jakinarazi zuen. Azken finean, filmaren helburua ahalik eta ikusle gehienengana iristea da. “Oso polita da publikoak gure lurraldetik kanpo, herrialde oso desberdinetan, nola erreakzionatzen duten ikustea”, adierazi zuen zuzendariak. Izan ere, zehaztu zuenez, audientzia askok ez diote aurre egin trans adingabeen errealitateari. “Duela zazpi edo hamar urte gure gizartearekin parekatu zitekeen”, esan zuen konparazio batera. Horregatik, gai honetara hurbiltzea “espiritu argitsu, positibista eta ikaskuntzakoarekin” egina dagoela goraipatu du.
Sari gehiago
Film zuzendaritzarik onena J.A. Bayonak egin zuen, La sociedad de la nieve filmarengatik. Film hori mundu osoan 100 milioi pertsonak baino gehiagok ikusi zuten, eta Estatuko aretoetan 400.000 ikusle izan zituen. “Ez nuen espero, ez dut ezer prest. Eskerrak ematen dizkiet beren istorioa kontatzen utzi didatenei, haiek gabe ez nintzateke hemen egongo. Bizitza eman didate kontatzeko, espero dut ondo egin izana “, esan zuen zintaren zuzendariak, eta trailer onenaren saria ere lortu du.
Film luzeen kategorian, Ferozek David Verdaguer saritu zuen aktore protagonista onenaren atalean, Saben Aquell filmagatik. Eta Malena Alterio Que nadie duerma filmean egindako lanagatik. Aktoreak eskerrak eman zizkien antolakuntzari zintarekiko hitz onengatik, bere amak “asko txuliatu” duelako. “Eskertzen dizuet. Harro egoteko modukoa da ginkana honetan egotea emakumezko aktore onenaren izendatuekin “, ospatu zuen aktoreak.
Era berean, La Dani ere saritu zuten, antzeztaldeko aktore onenaren saria jaso baitzuen, eta nabarmendu zuenez, “ez zen beti harro sentitu nor zen ikusita”. Saria “mariita, lesbiana, luma, transexual eta arraro guztiei” egindako aintzatespena dela esan zuen. Bestalde, Patricia López Arnaizek taldeko emakumezko aktore onenaren saria jaso zuen 20.000 erle-espezierengatik, eta kategoria horretan Ane Gabarain lankidearekin lehiatzen zen. Estibaliz Urresola pozik agertu zen aktorearen aintzatespenagatik, baina, bere ustez, “protagonista osoa da Luciaren pertsonaiarekin batera”.
Ekitaldi berean gidoi onenaren saria eman zitzaien Sebastian Vasquez eta Alejandro Rojasi, Upon Entry (La Llegada) filmarengatik, eta Vasquez saria jasotzean “Palestinako su-etenaldia” eskatu zuen. Paloma Zapataren Arrebato de no ficción eta Victor Iriarteren Arrebato de ficción ere saritu zituzten.
Era berean, Feroztarrek ohorezko saria eman zioten Monica Randall aktoreari, eta hark “lotsa pixka bat” ematen diola onartu zuen, iaz Pedro Almodovar zegoen eszenatoki berean egoteak, eta “bere adinean bereziki sentibera” dela esan zuen. Gainera, Randallek eskertu egin zuen epaimahaiak “oroimenean atxiki izana” eta “merezi duela” sinetsi izana, “atzera begiratzen duelako eta bere bizitza nola eraman duen erakusten duelako”.