Estatuko 83 komunikabidek META auzitara eraman dute lehia desleialagatik

Informazio Hedabideen Elkarteak (AMI) METAren aurkako demanda aurkeztu du, Estatuko 83 hedabideren ordezkari gisa, 2018ko maiatzaren 25etik 2023ko uztailaren 31ra bitartean, gutxienez, “datuak babesteko Europako araudia modu sistematiko eta masiboan ez betetzeagatik”. 550 milioi baino gehiago eskatzen dituzte.

Hala jakinarazi du elkarteak astelehen honetan, eta gaineratu du, datuen babesaren arloan eskumena duten Europako agintarien ebazpenetatik ondorioztatzen denez, “METAk behin eta berriz urratu du datuak babesteko Erkidegoko legedia, eta ez du kontuan hartu herritarrek beren datuak publizitatea egiteko erabiltzea baimendu behar dutela dioen arauzko errekerimendua”.

Legez kontrako publizitate segmentatua

Eskatzaileen ustez, METAren portaerak “publizitate segmentatuaren salmentatik eratorritako teknologia-erraldoiaren diru-sarreren ehuneko ehuna modu ez-legitimoan lortu dela zehazten du”.

“META plataformen erabiltzaileen datu pertsonalak sistematikoki eta masiboki erabiltzeak, nabigazio digital osoan haien baimenik gabe arakatuak, aukera emango zioketen konpainia amerikarrari publizitate-espazioen salmenta merkatuan eskaintzeko, zilegitasunik gabe lortutako lehia-abantaila batetik abiatuta”, gaineratu du.

Testuinguru horretan, AMIk zehaztu du Nicolas Gonzalez-Cuellar Zuzenbide Prozesaleko katedradunak zuzentzen duen abokatu-bulegoari eman zaiola Estatuko hedabideek garatutako ekintzaren zuzendaritza.

AMIko presidenteak, José Joly Martínez de Salazarrek, “aurrekaririk ez duen ekintza honen garrantzia azpimarratu du; izan ere, enpresa teknologiko erraldoiak publizitatearen merkatuan nagusitasun-posizioa eraiki du, Europako herritarren intimitaterako oinarrizko eskubidea babesteko sortutako araudia mespretxatuz eta Espainiako komunikabideei kalte nabarmena eraginez, jasangarritasuna arriskuan jartzeraino”.

Komunikabideei kalte egiten die

Estatuko hedabideen presidenteak nabarmendu duenez, “METAk garatutakoak bezalako jokabideek kolokan jartzen dute informazioaren jasangarritasuna, funtsezkoak baitira herrialde baten kalitate demokratikorako”.

Era berean, AMIko presidenteak nabarmendu duenez, Ekonomia Ministerioak berriki argitaratutako datuen arabera, “komunikabideak Estatuko ekonomiaren bigarren sektore digitalizatuena dira, eta konpainia teknologikoek soilik gainditzen dituzte”. “Datu horiek egiaztatzen dute hedabideak aitzindariak direla Espainian digitalizazioan, eta kokapen bikaina dutela eremu digitalean, etengabeko berrikuntzaren eta inbertitzeko ahaleginaren ondorioz, nahiz eta plataforma handiek ekosistema digitala menderatzeak eragotzi egiten dien hedabideei bidezko moneta lortzea”, gaineratu du.

Informazio Hedabideen Elkarteak dei egiten die sektore publikoko eta pribatuko iragarleei “beren publizitate-kanpainak fidatzeko bitarteko seguru, fidagarri eta arduratsuei, herritarren eskubideak errespetatzen dituztenei eta Espainiako kalitate demokratikoa sustatzearen alde egiten dutenei, hori guztia ESGren arloan dituzten politikekin bat etorriz”.