Getxo Modak bere hurrengo edizioko lehen puntadak eman ditu, hogeita seigarrena, azaroaren 6tik 10era bitartean argitaratuko dena. Beti bezala, sorkuntza, jasangarritasuna, goi mailako joskintza, 0 kilometroa, ehunak eta osagarriak ekitaldi honen bildumaren parte dira, baina gainera oinarrizko bat gehitu behar da: desfileen itzulera. Getxo Modaren funtsa pandemian ez egotearen eta 2022an beste proposamen batzuen aldeko apustua egin ondoren itzuli da. Ez dakigu non dagoen – tradizioz San Joseren jauregia izan da –, baina pasabidea hilaren 10ean izango da.
Izan ere, oraindik badaude hurrengo edizioari buruzko piezak, hala nola sortzaile gonbidatuak. Iaz, Sophie Et Voilà, ez gehiago ez gutxiago, eta Teresa Helbig. Baina xehetasunen bat azaleratzen ari da, desfileen itzulera adibidez, “bertako edo nazioko diseinatzaileek, markek, sortzaileek, modaren eta osagarrien munduan dituzten berrikuntzak eta azken bildumak aurkezteko aukera izatea” bilatzen duen azokaren “plater nagusia”, Elena Cantero Getxo Enpresako presidenteak adierazi duen bezala. Canterok eduki gehiago aurreratu ditu eta promozio argazki eta bideo saioak, merkatari getxotarrentzako coaching eskolak eta adituekin eskola magistralak egingo direla adierazi du. 2023an izango diren “aurreko edizioekin alderatuta, berrikuntza garrantzitsuenak” airean geratzen dira.
Hori alderdi praktiko eta ukigarriari dagokionez. Sinbolikoak eta esanguratsuak zerikusia dute Getxo Moda gidatuko duten “bi ardatz egituratzaileekin”. Alde batetik, jasangarritasuna, “tokiko marka askok ingurumena errespetatzen duten material ekologikoak eta teknikak erabiliz ekoizpen jasangarriaren praktikak hartu dituztelako”, adierazi du Getxo Enpresako presidenteak. Hitzordu hau joerekin uztartuko duen bigarren hanka lurraldeko turismoarekin, oro har, eta Getxokoarekin, bereziki, duen lotura da, “ekitaldian harrapatuko diren irudi eta bideo ikusgarrien bidez udalerriko puntu gakoak erakusteko ideiarekin”, Canterok azaldu duenez. “Gure asmoa Bilbo Metropolitarrera bisitariak erakartzea da, eta pertsona horiek bertako modaren aberastasuna deskubritzea eta Bizkaiko sortzaile eta marka berriak ezagutzea”, gaineratu du. Horregatik guztiagatik, Getxo Modak, Getxoko Udalaren eta Bizkaiko Foru Aldundiaren babesa izateaz gain, Eusko Jaurlaritzako Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailaren eta BasqueTour Turismoaren Euskal Agentziaren babesa du.
Azokaren helburua, beraz, “diseinatzaile kontsakratuei zein sortzen ari diren pertsona berriei laguntzea da, Getxoko merkatariak ahaztu gabe, horiek baitira hitzordu hau bultzatzen dutenak”, nabarmendu dute antolatzaileek. Hogeita hamar bat establezimendu lokalek parte hartu ohi dute Euskadin eta Espainiako iparraldean erreferentziazko moda festa honetan. Emakumeen arropa, gizonena, mistoa, haurrena, lentzeria, optika, bitxigintza, edertasuna eta oinetakoak Getxoko kaleetako erakusleihoetatik irteten dira ekitaldi honetan argiztatzeko. “Helburua da tokiko eta Euskal Herriko diseinatzaileak eta hornitzaileak izatean, inguruko modaren industria indartzea eta sormena eta talentua ikusaraztea”.
Bira 2022an
Bi urtez fokurik, flashik, takoirik eta pintalabiorik gabe egon ondoren, iazko edizioak kontzientzia ekologikoa berrasmatu eta gogor heldu zuen. Getxo Moda urrian berrasmatu eta kaleak hartu zituen erakusketekin, moda abangoardistako instalazioekin… “Getxo Moda 2022 honetan iraunkortasunean oinarritzen da eta planetak bizi duen hauskortasun unean inspiratzen da. Orain egiten duguna erabakigarria izango da etorkizunerako, eta, beraz, kontzientziak mugitu nahi ditugu, moda modu jasangarrian sortu eta kontsumitu “. Horixe zen Getxo Modaren aldarrikapena, hogeita hamaseigarren edizioari begira oso presente dagoena. “Oihal berorik gabe. Modaren industria planetako kutsatzaileenetako bat da. Inork galdetzen al dio bere buruari zein den horren guztiaren kostua? Datu pare bat ahoa irekitzeko. Galtza bakeroak egiteko 8.000 litro ur behar dira. Hori da pertsona batek 10 bat urtetan edaten duen ur kantitatea “. Hain zen sendoa iazko edizioa. “Gure kontsumo-ohiturez jabetu behar dugu, eta gizartean eta ingurumenean eragin positibo handiena duten ekoizleak aukeratu behar ditugu. Produktuaren trazabilitatea askoz ere errazagoa da tokiko kontsumoa egiten denean, alde batetik, non erosten dugunean. Errazagoa da sortzeko, ekoizteko, tratatzeko, biltegiratzeko, bidaltzeko eta abarrerako prozesuari buruzko informazioa izatea. “. Mezua oso argi dago.