Hauek dira sare sozialetan nagusi diren emojiak

Bihotzak – gorria zein aurpegitxoa bi bihotzekin, begien ordez – sare sozialetan gailentzen dira, eta erabiltzaileek gehien erabiltzen dituzten “emojiak” dira, komunikatzeko eta emozioak adierazteko gero eta modu dibertigarri eta eraginkor gisa erabiltzen dituztenak.

Uztailaren 17an, “emojiaren eguna” ospatzen da, izaera ofizialik ez duen ospakizuna, baina urtero sare sozial, Interneteko plataforma eta erraldoi teknologiko nagusien interesa pizten duena, eta jatorri zalantzagarri eta lausoa duena: “emojipedia” ren sortzaileak proposatutako data izan zenetik Applek “egutegiko” emoji “a aukeratu zuen arte.

“Emoji eta emotikonoa” “urteko hitz” gisa aukeratu zituen 2019an Fundación del Español Urgente fundazioak, eguneroko komunikazioetan transmititzeko gai diren bizkortasunagatik eta laburtasunagatik.

Emojiak eta emotikonoak
Ia sinonimo gisa erabiltzen diren arren, ez dira gauza bera, emotikonoak burua makurtuz irakurri ohi diren puntuazio-zeinuekin sortutako sinboloak baitira – hala nola: -), -) edo: – (- eta emojiak sare sozialetan ezagun egin diren marrazkiak dira.

Scott Elliot Fahlman zientzialariak, Ameriketako Estatu Batuetako Carnegie Mellon Unibertsitatean konputazioan aditua, lehen emotikonoak sortu zituen 1982an, pertsonek, mezu elektronikoen taula batean, mezuaren tonua zein zen bereizteko, hau erabiliz: -) txantxetako mezu bat edo: – (benetako mezuetarako.

Eta 1999an agertu ziren koloretako lehen emojiak, Shigetaka Kuritak diseinatuak, interfaze diseinatzaile japoniarrak, japoniar kulturan inspiratutako 176 karaktere sortu zituena, manga eta kanjiak kasu, Internet mugikorreko plataforma batek erabil zitzan.

Sare sozialen kudeaketan espezializatutako Hootsuite plataformak emandako datuek agerian uzten dute zaila dela gehien erabiltzen direnak identifikatzea; izan ere, erabiltzen eta arakatzen diren modua sarearen arabera aldatzen da, eta ikusi du, adibidez, zehaztasunez neur daitezkeela Instagrameko argazki-oinetan erabiltzen direnak, baina ez “stories” etan edo beste formatu batzuetan jartzen direnak.

Bihotz eta aurpegi irribarretsuak suntsitzen dituzte.

Neurtu daitezkeenen artean, plataforma horrek “bihotz gorria” suntsitzen duela adierazi du, eta, ondoren, “begiak bezalako bi bihotz dituen aurpegia”, “aurpegitxo irribarretsua”, “bihotz arrosa bikoitza” edo “musuak jaurtitzen dituen aurpegia”.

Esanahi ezkutuak
Romina Gonzálezek, Hootsuiteren Espainiako bozeramaileak, ikusi du gazteek eta helduek emojiak zuzenean erabiltzen dituztela emozioak adierazteko, sortu zituzten emozioak adierazteko (aurpegi haserre bat, irribarretsu bat, bihotz bat), baina gazteenen artean esanahi “ezkutuak” daudela, eta, adibidez, “bakero emojiaren” erabilera zabaldu egin dela egoera batean deseroso sentitzen garela adierazteko.

Bere ustez, marrazki eta hitz horiek osagarriak dira sare sozialen bidez komunikatzeko orduan, eta “emoji” ek aukera eman diete erabiltzaileei plataforma horietan sormen handiagoz adierazteko, eta ziurtatu du baliabide horrek mezu digitalak zabaltzen, sareetako parte-hartzea handitzen eta “atsegin dut” gehiago sortzen laguntzen duela.

Laurogeita hamarreko hamarkadaren amaieran erabiltzen hasi zirenetik, emojien kopuruak gora egin du, gaur egun eskuragarri dauden 3.600 emoji baino gehiagoraino, eta Romina Gonzálezek baloratu du mezuen tonua interpretatzen eta argitzen laguntzen dutela, eta hitzen “guztiz osagarriak” direla.