Trafikoko berrikuntzarik berriena gidabaimena da, baina ez Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak ezarri asmo duen gidabaimen berria.
Txartel horri esker, DNI-Car izeneko ibilgailuaren informazio guztia modu digitalean taldekatu ahal izango da, eta nireDGT aplikazioaren antzera funtzionatzen du, gidariek autoaren dokumentazioa gainean eraman behar izan ez dezaten.
Alokairuko Ibilgailuen Federazio Nazionala den Fenevalek, DGTrekin lankidetzan, kaleratutako txartel berria alokairu-autoen erabiltzaileentzat da, ibilgailu horiek dokumentazio guztia QR kodeko irakurgailu baten bidez digitalizatuta izango dutela ikusiko baitute, eta guztiz baliozkoa izango da hala eskatzen digun agintaritzaren edozein agenteren aurrean.
Gidabaimenak izapideak eta paperak murrizten ditu ibilgailu bat alokatzeko orduan, eta ez da gidabaimen digital bat, burokrazia handiari amaiera ematen dion baliabide bat baizik, konpainiei ibilgailuaren dokumentazioa konpultsatzeko aukera ematen baitie, dagozkion trafiko-agintarien aurrean ondorio juridiko osoz hornituz. Ehuneko ehun digitala, gardena, segurua eta eskuragarria den prozesua da, erabiltzaileari eta enpresa alokatzaileei modu positiboan eragiten diena.
Hemendik aurrera, ibilgailua alokatzen duzunean, zerbitzua kontratatzen duzun konpainiak QR kode bat emango dizu. Kode horretatik, agintaritzaren agenteek ibilgailuaren dokumentazioa deskargatu ahal izango dute (zirkulazio-baimena eta fitxa teknikoa) alokairu-kontratuak irauten duen bitartean.
Gainera, askoz ere azkarrago eta errazago kontsultatu ahal izango da ibilgailuaren egoera, hau da, autoak lapurretagatik salaketa bat duen ala ez. Baita beste informazio bat ere, hala nola ingurumen-bereizgarria, IATaren egoera eta asegurua.
Alokairuaren epea amaitzen denean, QR kodea automatikoki desaktibatuko da.
DNI-Car enpresak ematen dituen datuek eta dokumentazioak paperezkoak duen balio eta ondorio juridiko bera dute, betiere DGTren Ibilgailuen Erregistroko datuekin bat badator, azaldu du Trafikok. Gainera, ibilgailuaren egoera kontsultatu ahal izango da, bereziki lapurretagatik salaketa bat duen ala ez.
Izan ere, ibilgailu mota hori lapurtzea da, hain zuzen ere, gidabaimen berria abian jartzeko arrazoietako bat. Urtero alokairuko ibilgailuen 6.000-12.000 lapurreta egiten dira. Orain arte, dokumentazio originala edo konpultsatua paperean eraman beharrak erraztu egiten zuen delitugileen jarduna, ia beti Espainia osoan jarduten duten taldeetan bilduta, dokumentazioa edukitzean autoak beste herrialde batzuetan legez kanpo saltzeko erabil baitezakete.
Gaur egun, gidaririk gabeko alokairu-zerbitzua duten 650.000 ibilgailu baino gehiago dabiltza Espainian; 2022an, 16 milioi alokairu-kontratu inguru egin dira, eta, kalkuluen arabera, 2023an 19 milioi zerbitzu izango dira.