Bigarren eskuko auto bat erostean kontuan hartu beharreko zortzi puntu nagusiak

Oraindik itxita dagoen auto berrien merkatuaren aurrean, aukerako ibilgailuenak indarra ematen jarraitzen du. Mota horretako autoen salmentak % 3,3 hazi ziren urteko lehen hiruhilekoan, 467.282 unitaterekin.

AutoScout24 – Sumauto-ren aukerako ibilgailuan espezialista den ataria – hainbat aholku ematen ditu lehen aldiz erabili bat erosten duen eroslea gidatzeko.

1. Bilatu eta alderatu
Beste edozein erosketa garrantzitsutan bezala, autoa erosterakoan oso garrantzitsua da modeloak eta prezioak alderatzea. Merkatuaren ikuspegi ona izateko modu on bat Interneteko atari espezializatuak bisitatzea da.

2. Nola dakit ez dudala gehiegi ordaindu?
Aukerako ibilgailuen erosleek duten zalantza ugarietako bat da prezioa merkatuarekin bat datorren edo, aitzitik, gehiegizko dimentsioa duen. AutoScout24 gomendatzen du «hilabete batzuetan monitorizatzea merkatua» erabaki bat hartu aurretik.

Gainera, kontuan izan behar ditu etorkizuneko kostu posibleak: erregai-kontsumoa, zirkulazio-zerga, nola egokitzen den ZBEetan (Emisio Txikiko Eremuak) erositako eredua, edo aseguruaren poliza.

3. Nori erosi behar diogu?
Aukerako ibilgailuaren erosleak bi erosketa-bide ditu: profesionala eta partikularra. Lehenengoa aukeratzen badu, «litekeena da aditu batek aldez aurretik ibilgailuaren egoera egiaztatu izana eta mekanikarien eskuetatik igaro izana, eguneratua izateko». Gainera, saltzaile profesional batek gutxienez urtebeteko bermea eskaini behar du, autoaren originalaz bestelakoa.

Hala ere, partikular bati ibilgailua erosteak Ondare Eskualdaketen gaineko Zergaren % 4 bakarrik ordaintzea dakar, eta profesional bati erosteak, berriz, BEZaren % 21 ordaindu behar izatea. Hori dela eta, partikularrek «ziur aski salmenta-prezio lehiakorragoak eskainiko dituzte, eta, beraz, merkataritza-transakzioa merkeagoa izango da», argitu dute AutoScout24 enpresako adituek.

4. Sinatu aurretik, galdetu
Modeloa aukeratu ondoren, eta edozein salerosketa-kontratu sinatu aurretik, «hitzordu bat hitzartu saltzailearekin», autoari buruz dauden zalantza guztiak argitzeko. Hitzordu horretan galdetu beharko da «ibilgailuaren egoera orokorrari buruz, iragarkian aipatu ez diren akatsei buruz, izan ditzakeen istripuei buruz, aurreko jabeen kopuruari buruz, etab.».

5. Berme gehigarri baten segurtasuna
Logikoa denez, ibilgailu-erosle hasiberri batek horrelako erosketetan esperientzia duen beste batek baino zalantza gehiago izango ditu. Horregatik, segurtasun handiagoa izateko, kalitate-ziurtagiriak dituzten autoak bila daitezke.

«Fabrikatzaile eta kontzesionario batzuek ematen dituzte jada erabiltzailearengan konfiantza handiagoa sortzen duten horrelako bermeak»; izan ere, espezialista batek «zehatz-mehatz» aztertu du ibilgailua, eta sakon probatu, berriro salmenta-erakusleihoan jarri aurretik.

6. Kontuz kontakilometroekin
Aukerako ibilgailu baten erosle hasiberriaren beldur handienetako bat da ipuin-kontalaria amarratuta egotea eta benetan duena baino filmaketa gutxiago adieraztea. Hala eta guztiz ere, «arreta pixka batekin eta sen onarekin», detekta daiteke kontakilometroan islatutako zifra ez datorrela bat ibilgailuaren elementu batzuen egoerarekin» adierazten duten sintomak.

Automobil-atariko adituek gogorarazi dutenez, gidariaren eserlekutik «begiratu batean berrikusi daitezke bolantearen higadura, martxak aldatzeko heldulekua, erdiko kontsolaren botoiak edo eserlekua bera».

Kontuan hartu beharreko beste puntu batzuk bolantearen edo maletategiaren atzean giltza sartzen den danborra da, «batez ere alfonbratxoaren eta horma naturaletako plastikoen higadura».

7. Txapa berrikustea
AutoScout24k gomendatzen du bere egoera berrikustea «egunaren argitan eta baldintza atmosferiko lehorretan». Gainera, «ateen mailaketak eta egoera hobeto ikusten dira alboko angelu batetik». Eta ez da fidatu behar eranskailuekin, «batzuetan atzamarkak estaltzeko erabiltzen baitira».

8. Ihes egin behar zaion saltzailearen profila
Askotan, erosketa-erabakiak saltzaileak ematen digun konfiantzagatik hartzen dira edo baztertzen dira. Jokabide batzuek ohartarazi diezagukete pertsona hori ez dela fidagarria. «Galderak saihesten baditu, erraz samar haserretzen bada eta presa handia badu zerbaitek huts egiten duen sintomak dira», ohartarazi dute AutoScout24 webgunean.

Aldiz, saltzaile fidagarri bati ez zaio axolako autoa frogatzea, «eta ez du tratua ixteko presarik izango, harik eta bi aldeak ados egon eta kontratu egoki bat aurkeztu arte». Behin kontratua sinatuta, «erosleak mantentze-liburua eta ibilgailuaren giltza guztiak eskatu behar ditu».