Pop Art-aren ikonoa, ilargien printzesa, Infinity Rooms (gela amaigabeak) ospetsuen sortzailea, instagramerak erotzen dituena, unibertso enigmatikoa eta haluzinazioak partekatzen dituena… Margolaria, eskultorea, idazlea, zinemagilea eta performerra. Horrelakoa da Yayoi Kusama (Matsumoto 1929), munduan gehien kotizatzen duen artista japoniarra.
Bere ileorde gorri betierekoarekin 1977tik Japoniako erakunde psikiatriko batean bizi den emakume txiki honen lana ekainaren 27an iritsiko da Guggenheim Bilbaora, orain arte haren gainean egin den atzera begirakorik osatuenetako batean. Ia 70 urteko ibilbidean sortutako 200 lan izango dira, Bigarren Mundu Gerran nerabe zela egin zituen lehen marrazkietatik hasi eta bere azken murgiltze lanetaraino. Bere ibilbide luzean pinturak, eskulturak, performanceak eta instalazioak egin ditu, eta obsesio batzuk behin eta berriz islatu ditu horietan.
Kusama XXI. mendeko ikono eta arte garaikidearen figura garrantzitsuenetako bat da. Bere ustez, artea beti izan da biziraupen kontua. Laster hasi zen, txikitatik jasaten zituen haluzinazioetatik ihes egiteko bide gisa. Hormetan, sabaietan eta baita gorputzean ere, patroi eta puntu itxurako eldarnioek artelan estentsibo eta koloretsuak osatu dituzte azkenean.
13 urterekin, Pearl Harbor-en erasoaren ondoren, paraxutak josten lan egiteko errekrutatu zuten, baina garai hartan, Kusama japoniar pintura tradizionalean trebatua zegoen. 1957an New Yorkera lekualdatu zenean, Donald Judd, Andy Warhol, Claes Oldenburg eta Joseph Cornell ezagutu zituen.
Manhattanen popak arrakasta lortzen zuen bitartean eta Warhol bere Factory-n eta Studio 54-n nagusi zen bitartean, Kasumak Sagar Handia irauli zuen performance eta happening-ekin (Walking Piece New Yorken zehar kimonoz paseatzen du, beste ekintza batzuetan hirian biluzik agertzen den bitartean, Vietnamgo gerraren aurka agertuz), patriarkaltzat jotzen zuen espresionismo abstraktuaren aurka agertzeaz gain.
Guggenheim Bilbao Museoan egongo da ekainaren 27tik urriaren 8ra arte.