Egunean hiru sare sozial edo gehiago erabiltzeak gora egiten du gazteen artean

Estatistikari dagokionez, gazteria da erakundeek gero eta gehiago luzatzen duten adin-tarte zabal hori, bizi-itxaropena handitzen den heinean. Gaztaroa, kolektibo gisa, jostun-kutxa bihurtu da, eta gauza bera egin dezake gurasoekin bizi den 17 urteko ikasle batek, ekonomikoki burujabea den 29 urteko familiako ama batek eta emantzipatzeko lehen lanaren bila dabilen 24 urteko mutil batek. Bada, euskal gazteen erradiografiak dio adin-tarte zabal horretan gazteen aisialdia sare sozialen inguruan dabilela.

Twitter, Facebook, Instagram, TikTok edo YouTube izan, egia esan, egunero hiru sare sozialen edo gehiagoren erabilera izugarri handitu da 2018tik 15 eta 29 urte bitarteko pertsonen artean. Hala gertatzen da kasuen % 84,3an, eta ehuneko hori izugarri handitu da 2018tik, erabiltzaileek aitortu dutenez. Gazteei buruzko ikerketa pandemiak eragindako konfinamenduari eta TikTok, Whatsapp, Telegram eta antzeko beste aplikazio batzuen ( % 99) hedapenari egotzi dio.

App liderrak, berehalako mezularitzakoak, alde batera utzita, gehien erabiltzen den bigarren sare soziala Instagram da, 15 eta 29 urte bitarteko pertsonen % 82,2k egunero ikusten duena. YouTube hirugarren dago ( % 81,8) eta Spotify laugarren ( % 71,2). Hortik aurrera, gazteen gutxiengo batek egunero edo ia egunero ikusten ditu gainerako sare sozialak. Bosgarren postuan Twitter dago eta atzetik Facebook, Linkedin, Infojobs edo lana bilatzeko beste batzuk daude. Antzeko portzentajean sartzen da TikTok edo Zoom, Meet, Houseparty eta taldeko bideo-deiak egiteko gainerako aplikazioetan ( % 27).

Eguneroko erabiltzaile gutxiagorekin, % 20tik beherako ehunekoekin, Twitch, Snapchat edo Tinder, Meetic, Badoo edo kontaktuen beste sare sozial batzuk bezalako aplikazioak daude.

Gazteen Euskal Behatokiak gazteen egoera diagnostikatzen du, eta, bide batez, egoera hori murriztu egiten da 2022ko testuinguruan, eta aurreko urteekin alderatzen du. Hala, 2018ko erregistroekin eginez gero, ikusten da sare sozial guztien erabilera handitu egin dela, Facebookena izan ezik, gazteen artean jarraitzaileak galdu baititu.

Behatokiak ateratzen dituen beste ondorio batzuen arabera, berehalako mezularitzako aplikazioen ezarpena erabatekoa da aspaldidanik, hala nola Whatsapp, Telegram edo Line.

Instagram ( % 82,2), YouTube ( % 81,8) eta Twitter ( % 37,2) gehitu dira, baina baita lana bilatzeko erabilitako plataformak ere, hala nola Linkedin eta Infojobs, bezeroak gehitu dira eta % 8,6tik % 27,9ra igaro dira. Eta 2018an gazteen % 1ek egunero erabiltzen ez zituen bi sare sozialek, TikTok eta Twitch, esaterako, % 27ko eta % 18ko jarraitzaileak dituzte, hurrenez hurren.

Sare sozialen erabilera izugarri horren aurrean, badira adituak gurasoei arreta ukituak ematen dizkietenak, adingabeek, batez ere, beren eguneroko errutinak eta bizitza pribatuak beren lagun-zirkulutik askoz harago doazen foroetan xehetasunez argitaratzen baitituzte.

Ildo horretan, gazteei galdetu zaie ea inoiz jazarri dituen etengabe mezuak bidali dizkien, iruzkin desatseginak egin dizkien, iraindu dituen edo mehatxatu dituen norbaitek. Eta 15 eta 29 urte bitarteko biztanleriaren % 3,3k bakarrik adierazi du jazarrita sentitu dela, baina ehuneko hori duela bost urtekoaren bikoitza da, eta handiagoa da 15 eta 19 urte bitarteko gazteen artean ( % 4,5).