Txokolatezko turroia Gabonetako produktu izarra da. Gehien kontsumitzen den turroia da; izan ere, ohiko turroi gogorrek (Alacantekoak) eta bigunek (Jijonakoak) baino txokolatezko turroi bi aldiz gehiago saltzen dira.
Gasteizko denda eta supermerkatuetan barietate asko daude: txokolatezko turroiak fruitu lehorrekin, pralineak, esne-gozoarekin, kafearekin, baina irabazleak txokolatezko turroi karrankaria izaten jarraitzen du.
Aurten, Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Erakundeak (OCU) txokolate kurruskariko 17 turroi marka aztertu ditu, etiketan dagoen informazioa, haren osagaiak, nutrizio-informazioa eta gehigarriak aztertuta, eta pastelgile aditu-talde bati eraman dizkio, gozoki horiei buruzko iritzia eman eta dasta zitzaten.
Ondorioa ezin da harrigarriagoa izan… txarrerako. Prentsa oharrean azpimarratu dutenez, “emaitza oro har etsigarria da, eta 17 turroietatik 8tan, zuzenean txarra”.
Nahiz eta turroiak txokolatezko tableta batekin antzekotasunak izan eta kakaoaren presentzia komuna izan, txokolatezko tableta baten eta txokolatezko turroi baten artean desberdintasun asko daude.
Hasteko, formatua: turroiak askoz ere lodiagoak izaten dira.
Ondoren, kurruskaria, produktuari izena ematen diona, eta arroz puztua delakoaren erantzulea, arroz, arto eta gatz irinez egindako estrusionatua besterik ez dena.
Konposizioa: txokolate on batek kakao-gantz gantz gisa duen bitartean, turroien kasuan kalitate organoleptiko baxuagoko beste landare-koipe mota batzuekin nahastuta dago, hala nola ekilore-olioa, palma-koipea edo karite-gantza. Txokolate faltak aromak gehitzera behartzen ditu.
Bederatzik bakarrik gainditu dute
OCUk azaldu duenez, aztertutako txokolatezko turroietako bi baino ez dira kakao-gantza erabiltzera mugatzen, “horixe izan beharko bailuke, beste koipe arrotz horiek saihestuz eta txokolate tradizional batek izan behar duenari leial izanik”. “Marka guztiek usain erantsiak dituzte, eta horrek kakaoaren eta gurinaren berezko zaporea indargabetzen du”, gaitzetsi dute.
Kalitatezko osagaien falta konposizioan gehigarriak erabiltzearekin ordezten da: “usain erantsietatik, kakaoaren eta bere gurinaren zapore naturala desitxuratzen dutenetatik, emultsionatzaileetara”. Baina horien artean aldeak daude: “batzuen erabilera, hala nola lektitinena, onargarria den bitartean, beste kasu batzuetan gomendagarria ez den kontsumoa duten produktuetara jotzen da, E476, poliglizerol polirrizinoleatoarekin gertatzen den bezala”. “Kakaoa eta txokolate-konfiteria duten produktuetan testurizatzaile gisa erabiltzen den gehigarri bat da, baina mukosa eta hesteetako flora alda ditzake, eta horrek, luzera, arazoak eragin ditzake: gure ustez, ez da gomendagarria erabiltzea, eta bereziki zigortzen ditugu bertara jotzen duten turroiak”, ohartarazi dute.
El Corte Inglés eta Picó, ondoen baloratuak
Gauzak horrela, El Corte Ingleseko txokolatezko turroi kurruskaria da dastatzean gainerakoen gainetik nabarmentzen den txokolatezko turroi kurruskatsu bakarra. Haren kolore distiratsua nabarmentzen dute adituek, lodiera egokia, txokolatea gogorarazten duen usaina, kurruskari homogeneoa eta ahoan ondo urtua, nahiz eta zapore gutxi izan.
Produktu hau, Picó txokolatezko turroiarekin batera, konposiziorik onena duena, kakao-gantza bakarrik erabiltzen baitu, kalitate txikiagoko gantzekin ordezkatu beharrean, ondoen baloratutakoa da.
OCUk kontsultatutako gozogile adituen arabera, oro har, “txokolatezko turroiak gozoegiak dira, eta gehiegikeria horrek turroien beste ezaugarri batzuk estaltzen ditu”. Adituek akats hauek aurkitzen dituzte: “txokolatearen distira falta, nahasketak ez dira homogeneoak, txokolatea ez da ahoan urtzen (logikoa, kakao-gantza falta bada), usaina falta da, puztutako arroza gaizki banatuta dago, edo harrietan itsasten diren arroz-masak dira, edo gogorregiak dira…”
Azterketa horren ondorioz, estudioko txokolate kurruskariko turroietako zortzik ez dute gainditzen “onargarritzat” jotzeko gutxieneko nota. Aztertutako laginek ez dute kalitate oneko eremura iristen, eta bederatzi produktuk bakarrik gainditzen dute azterketa.
Ohikoa denez, marka zuriek dituzte preziorik baxuenak, kiloko 7 euro inguruko batez bestekoarekin; lehenengo markak, berriz, bikoitzera hurbiltzen dira. “Alternatiba ekonomikoa dira… baina agian gomendagarriagoa da beste produktu aberatsago batzuk aukeratzea, txokolatezko tableta on bat, esaterako”, azpimarratu dute.