Zinemak bizitza aldatu zigulako eta mendiak mugitzeko gai delako existitzen gara. Bestela, esan diezaietela Juan Carlos Tous, Jaume Ripoll eta José Antonio de Lunari, 2007an streaming bidezko ikus-entzunezko edukien lehen plataforma muntatzeko urratsa egitea erabaki baitzuten.
Horrela jaio zen Filmin, ikuspegi goibelarekin. Mundu mailako krisi ekonomikoa ez ezik, oraindik iristeke zeuden Espainiako pirateria digitalaren urterik gogorrenak. Baina konpainia txikiak zazpigarren artearekiko maitasunaren balio oso zehatzak ditu eta, batez ere, sortzaileekiko eta ikusleekiko errespetua, eta bizirik irauteaz gain, egunetik egunera handiagoa egiten da.
Bidea ez da erraza izan. Plataforma, Netflix, HBO edo Amazon Prime bezalako marka handiekin lehiatzen dena, zenbaki gorrietan egon zen, gutxi gorabehera, hamar urtez.
Irabaziak 2018tik aurrera iritsi ziren, Filminetik Tendencias Hoy filmari jakinarazi diotenez, eta koronabirusaren pandemiak bultzada handia eman zion jendeari, osasun-krisiaren erdian, zinemaren historiako klasikoekin, Europako telesail onenekin, gure garaiko zuzendari handien film luzeekin eta zeresana ematen duten dokumentalekin ihes egiteko.
Hori da Filminen katalogoan aurki daitekeena. «Desberdinak diren filmak egin nahi ditugu, entretenimendukoa ez ezik, kulturakoa ere izango den bidea jarraitu nahi dugu, pelikulak ere deserosotasuna eta hausnarketa dira. Hori Filmin da», adierazi zuen Jaume Ripoll argitalpen-zuzendari eta sinaduraren erosketen zuzendariak Madrilgo Callao zinemetan egin zen 15. urteurreneko jaian. Leticia Dolera eta Rodrigo Sorogoyen bezalako zuzendariak izan ziren bertan.
Filmin: online harpidetza abiarazten aitzindaria
Jaio eta hiru urtera, 2010eko ekainaren 3an, Filminek historia egin zuen. Streaming bidezko zinema-harpidetza bat saldu zuen lehen bideo-plataforma bihurtu zen. Aitzindaria izan zen Espainian zinemako eta telesailetako tarifa lauaren zerbitzua eskaintzean. Hala ere, hori ez zen enpresaren lehen mugarria izan.
2008an, merkaturatu zen urtean, Jaime Rosales zuzendariaren Tiro en la cabeza filma zinema-aretoetan, museoetan eta Interneten aldi berean estreinatzen zen lehen ekoizpen nazionala bihurtu zen. «Estreinaldia zaila izan zen», diote webgune honetan Filminetik. «ETAren gatazkaz ari da, eta ez du elkarrizketarik; horregatik, jende asko haserretu egin zen streaminga funtzionatzen ari ez zelakoan», gaineratu dute.
Kasu honetan, plataformak ez zuen film luzea erabiltzaileen eskura jarri nahi zutenean ikus zezaten, baizik eta zinema birtual moduko bat ezarri zen, ikusle kopuru mugatu batentzat sarbidea izango zuena eta filma ordu jakin batzuetan bakarrik proiektatuko zena.
2013. urtera arte ez zuten Espainiako ikus-entzunezkoen sektorea irauli, Paco Leónek zuzendutako Carmina o revienta (2013) filmaren aldi bereko estreinaldia bultzatu baitzuten zinema, Internet eta DVDetan. «Zinema-aretoen aldetik beldurra zegoen, baina esperientzia arrakastatsua izan zen», diote konpainiako iturriek. «Hiru leihoetan arrakasta izan zuen eta audientzia handiak batu zituzten zenbaki oso txukunekin», gaineratu dute.
Bizitzako 15 urte hauetan, hauek dira Filminek lortu dituen beste lorpen batzuk:
-Gailu mugikorretarako aplikazio bat abiarazi zuen lehen plataformara joan zen Espainian, 2012an.
-Film espainiar bat koproduzitzen duen lehen plataforma digitala: Barcelona, noche de invierno (Dani de la Orden, 2015), 3 Gaudi sarietarako izendatua eta Soinu Banda Onenaren Gaudi saria irabazia.
-Interneteko lehen plataforma Espainian telesail bat emititzen: House of Cards.
-Telebistan eman aurretik Interneten Espainiako telesail bat estreinatzen aitzindaria: Cuéntame (TVE).
-Interneteko lehen zinemaldiaren, Atlàntida Film Festen, antolaketaren arduraduna da. Gainera, 2015etik, Palman (Mallorca) eta –Bartzelonan urtero egiten den edizio fisiko bat du.
-Lehena katalanez idatzitako edukien plataforma bat abiarazi duena: FilminCAT (2017).
-Telesail bat ekoizten duen Europako lehen plataforma independentea: Doctor Portuondo (2021).