Gasteizen ezarriko zela iragarri zuenetik, Euneizek apustu argia egin du: berrikuntzan eta bikaintasunean oinarritutako irakaskuntza-eredu bat aplikatzea, sektore estrategiko eta emergenteetarako nazioarteko erreferentziazko unibertsitate bihurtzeko, teknologia berrietan oinarritutako prestakuntzaren bidez, bere eskaintza akademiko osoaren ardatz egituratzaile eta bereizgarri gisa. Oinarri horrekin hasi du ikasturtea Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako, Fisioterapiako, Multimediako eta Entretenimenduaren Industriarako Musika eta Soinu Produkzioko graduak eskainiz, azken biak aitzindariak Euskadin.
Hasiera-hasieratik argi geratu da teknologiaren aldeko apustua, hezkuntza-tresna gisa eta hainbat arlotako irtenbide profesional gisa, gertaera eta adibide ona dela hura sortzeko irakaskuntza eta serious games tresna erabiltzea. Tresna horrek denbora asko darama funtzionatzen, baina orain garrantzi handiagoa ematen ari zaie zentzu guztietan, Euneizeko teknologia-arloko zuzendari akademiko Óscar García Pañellak ziurtatzen duen bezala.
Serious game-ek jolas-elementuak eta psikologia lotzen dituzte, eta entretenimenduaz bestelako diziplina askotan aplika daitezke, hala nola turismoan, hezkuntzan, osasunean, kirolean, marketinean, giza baliabideetan… Sortzen den produktua digitala, APP bat edo errealitate birtualeko ingurune bat izan daitekeen esperientzia bat izan daiteke, edo analogikoa izan daiteke, mahai-joko bat edo karta batzuk izan daitezkeelako.
Hezkuntzaren esparruan duen erabileraren adibidea Euneiz bera da, non zeharkakotasuna nabarmena den eta multimedia-gradutik teknologia murgiltzaileekin, errealitate birtualarekin, Kirol Zientzien eta Fisioterapiaren mailetara handitutako errealitatearekin eta gradu batzuk besteekin elikatzearekin zerikusia duten edukiak eskain daitezkeen. Gainera, irakaskuntzan serious games erabiliz, hezkuntza-transferentzia handiagoa da. Dibertitzen den bitartean norbait ikasten egotea lortzen dugunean, ezagutzak iraun egiten du. Dibertsioa denean dopamina dago, frogatuta dago ezagutza garunean finkatzen duela. Dibertitzen banaiz, gehiago ikasten badut, García Pañellak adibide bat jartzen du: “Eduki bati gauzak egiteko denbora muga bat jartzen badiozu, bideojoko bat balitz bezalako bizitza batzuk, zerbait ateratzen ez zaidala ikusten dudanean erabil ditzakedan komodin batzuk eta ezustekoak, ezagutza finkatzeko balio digun jolas bihurtu dugu”.
Osasunaren eremuan, horren aplikazioak jokabide-aldaketa eragin dezake, eta horrek aukera asko irekitzen ditu. «Askotan, tratamendu batekin batera serious games bidezko terapia ere eman daiteke», adierazi du. – Errehabilitazio-ariketak errepikatzea bezain aspergarria den zerbait atseginagoa izatea lor dezakegu istorio batean integratzen bada, jolaserako elementu egokiekin, eta ingurune birtual batean kokatzea ere lor dezakegu, pizgarririk gabeko gela batetik isolatzera garamatzana, definitzen du adituak.
Prestakuntza apirilean
Bideojokoaren inguruan dauden aurreiritzi batzuk gainditu behar direla eta pedagogia egin behar dela sinetsita, García Pañellak bideojokoen erabilera zuzen batek izan ditzakeen onurak eta bertuteak ulertzeko informatzearen eta prestatzearen alde egin du. Ildo horretan, Yuri Quintanarekin batera, health bidezko gameei buruzko prestakuntza emango du Gasteizen 2023ko apirilean. Quintana Informatika Klinikoko Saileko burua da Beth Israel Health-en, Osasun Globaleko Informatikako zuzendaria eta Medikuntzako irakasle laguntzailea Bostongo Harvard Medical School-en.