Tabakalerak ametsak marrazten dituen robot berri bat aurkeztu du

Ametsen interpretazioak kutsu berria du. Gaurtik aurrera, Tabakalerak pertsonen ametsak margotzen dituen instalazio robotikoa izango du, gizakien eta makinen arteko elkarreragin emozionala aztertuz. Dream Painter izeneko lana Donostiako kultura garaikideko zentroaren bigarren solairuan dago, Varvara & Mar artista bikoteak sortu du eta Teknikerreko ingeniariek parte hartu dute.

Roboten eta gizakien arteko konfiantzaren kontzeptua bereizten duen lerroa gero eta finagoa da. Horren erakusgarri da Dream Painter, “Zientziaren eta sorkuntzaren bidez kulturaren ikuspegia zabaltzen duen” arte robotikoko pieza. “Tabakaleratik artea abiapuntu hartuta etorkizuneko erronkei aurre egitea bilatzen dugu, sortzaile berriei eta beste sektore batzuei zuzendutako proposamenekin”, azaldu zuen atzo, asteazkena, robotikaren aurkezpenean Edurne Ormazabal zentroko zuzendari nagusiak, Luis G. Uriarte Teknikerreko zuzendari nagusiak, Ricardo Díez Muiño Donostia International Physics Centerreko (DIPC) zuzendariak eta Bingen Zupiria Kultura sailburuak lagunduta.

Asmo horren ondorioz, Tabakalerak 2020an hasi zuen lankidetza Teknikerrekin, Medialab espazioaren barruan, eta lehen ekoizpen artistiko bat egin zuen, Supraspectives izenekoa. Dream Painter lankidetza horren bigarren emaitza da, edozein herritarrek agintzen dizkion ametsei forma ematen dien robota. Mikrofono batek pertsonaren kontakizuna jasotzen du, eta makinak adimen artifizialetik abiatuta interpretatzen du, koloretako errotuladore desberdinekin forma emanez.

“Robot industrial bat erabili nahi izan dugu, zientzia fikziozko kontakizunei lotutako humanoide forma alde batera utzita”, azaldu zuen Teknikerreko arduradunak, eta elkarlanak eskaintzen dien “gure ingurunetik ateratzeko” aukera goraipatu zuen. “Teknologia ekoizpenera bideratu behar dela uste dugu, eta horrek burua altxatzeko aukera ematen digu, beste esparru batzuetara atera daitekeela ikusteko”, gaineratu zuen.

Varvara Guljaveja estoniarrak eta Mar Canet kataluniarrak gidatu dute proiektua. Hong Kongetik aurkeztu zuten lana, eta Eusko Jaurlaritzaren laguntza ekonomikoa izan du. “Sorkuntzan, artean eta zientzian Europako erreferente izatea da Euskadiren helburua, eta, beraz, lurralde sortzailea izatea”, adierazi zuen Zupiriak.

HITZARMEN BERRIA DIPCREKIN

Tabakalerak Teknikerrekin duen lankidetza zentroaren Artea, Zientzia, Teknologia eta Gizartea lan-ildoaren barruan kokatzen da, eta horri DIPCrekin lau urterako hitzarmen berri bat gehitzen zaio, ikasturte bakoitzeko artelan bat garatuko duena, “Arlo zientifikoaren eta artistikoaren artean hausnartzeko” balioko duena.

Horrela, ekoizpen berriek gaurkotasun handiko gaiak aztertuko dituzte, hala nola Adimen Artifiziala, burmuinaren boterea eta eraldaketa genetikoa. “Artea eta zientzia esploratu gabekoen artean mugitzen diren sormen-jarduerak dira, eta ingurune soziala eta gure osotasuna hobetzen laguntzen dute”, adierazi zuen Diez Muiñok, DIPCk Euskadiko Filmategiarekin eta Zinemaldiarekin Zinema eta Zientzia programan izandako lankidetza gogora ekarriz.

Ekintza horiei, gainera, tokiko talentuari zuzendutako bi deialdi gehitu behar zaizkie. Summer Sessionsek sortzaileentzako egoitzak egingo ditu Rotterdameko V2 zentro holandarraren gidaritzapean, eta Inmaterialek pantailetarako sortutako arte digitaleko eta arteko proiektuak garatuko ditu.

Gai honen adibide bat urtarrilaren 6ra arte ikus daiteke Kursaaleko fatxadan Denbora Latenterekin, Karlos G. Liberalek Biko2 estudioan sortu eta Medialaben garatutako Adimen Artifizialean oinarritutako instalazio artistikoa.

ADIMEN ARTIFIZIALAK KURSAALA HARTU DU

Donostiako Kursaaleko fatxada gauero argiztatuko da urtarrilaren 6ra arte, Adimen Artifizialean oinarritutako instalazio artistiko berri batekin. Denbora Latente pieza Tabakalerako Medialab erakundeak Donostiako fatxada ikonikorako garatzen duen bigarrena da, kultura garaikideko zentroaren Arte, Zientzia, Teknologia eta Gizartea programaren barruan.