Jaizkibel draga Pasaiako badian geratzea onartu dute

Jaizkibel dragak Pasaiako badiari lotuta jarraituko du, berriro konpondu ondoren. Batzar Nagusiek aho batez onartu zuten atzo Pasaiako portuari mende erdiz baino gehiagoz zerbitzua eman zion ontzia behin betiko bertan egotea, balioa eman ondoren, bisitak jaso ahal izateko.

Egunkari honek aurreratu zuen bezala, Industri Ondare eta Herri Laneko Euskal Elkarteak (AVPIOP) ontziaren egungo egoera aztertu du. 1992an Euskal Herriko Kultur Ondasun izendatu zuten ontzia, eta Industria Ondarearen Plan Nazionalean jasotako Estatuko lehen ontzia da. Azterlanean, draga gaur egun duen tokitik, Ondartxo ontziolatik, lekualdatzeko aukera zabaldu zen. Bertan, ingurumen-baldintzek eta gazitasunak oso egoera txarrean utzi dute, baita 2010 eta 2012 artean egindako zaharberritze partziala desegin ere.

Harkaitz Millan Kulturako diputatuak agerraldia egin zuen joan den hilabetean, Aldundiak ontzia berreskuratu ondoren Pasaiako badiatik kanpo eramateko aukera hori aurreikusten ez zuela argitzeko. Atzo, alderdi politiko guztiek onartu zuten EH Bilduk behin betiko bertan jarraitzearen alde aurkeztutako mozioa.

Ikusteko dago, hala ere, itsasontzia, 56 urtez badiaren hondoa induskatzeaz arduratu zena 1989an erretiratu zen arte, gaur egun Itsas Kultur Faktoriarekin batera duen kokapenetik Pasaiako beste toki batera mugi daitekeen. Javier Puertas AVPIOPeko presidenteak egunkari honi ohartarazi dionez, “Ondartxo ontziolaren baldintzek asko sufritzea eragiten dute”.

BIGARREN AHALEGINA

Ez da lehen aldia barnera bisitak kudeatzen saiatzen direna; izan ere, 2012ko ekainaren 7an bere bertsio berria aurkeztu zen, zaharberritze partzial baten ondoren. Hala ere, proiektuak ez zuen aurrera egin eta ontzia abandonatuta geratu zen gaur egun dagoen arte.