Iratxe Ansa 2020ko Dantza Sari Nazionalaren irabazlea Donostiako Musika Hamabostaldian izango da lehen aldiz astelehenean, “Elkarrizketa Ilunak” izeneko azken sorkuntzarekin. Mugimenduaren bidez “testuingurua aldatzen denean komunikazioa bera” aztertzen du.
Errenteriako dantzariak astelehen honetan prentsaurreko batean esan duenez, pieza Francesco Tristano konpositore luxenburgesari eskainia dago neurri batean, eta hark ere parte hartzen du; izan ere, berak eta Igor Bacovichek, Ansa de Metamorphosis Dance sortzaileak eta interpreteak, “lehenagotik” miresten zuten.
Komunikazioa “eraikuntza koreografikorako abiapuntua” da; izan ere, elkarrizketa batean sor daitekeen “akzio-erreakzioa” ikertu nahi zuten “moduetako bat” da, azaldu du Bacovichek, eta hori ere ekitaldian dago.
Obra Victoria Eugenia antzokian ikusi ahal izango da, eta bost dantzarik “fisikoki oso zorrotza den koreografia bati aurre egin behar diote”, bai bakarrik, bai bikoteka, bai koru-eszenatan.
“Gorputzarekin pentsatzen dugu eta oso instintiboak gara”, esan du Ansak; Bacovichek, berriz, “minimalismoaren barruan gauza asko gertatzen dira” esan du eta ikuskizunaren dinamismoa nabarmendu du.
Nicolas Fischtel-ek diseinatutako argiztapenak “garrantzi handia” du, espazio eszenikoak sortu eta atal bakoitzaren arabera aldatuz joan baitzen. Soinu-banda, berriz, Liu Yiwei txinatar Francesco Tristanorena dira, Bacovich-en arabera obra gustatu baitzitzaion eta zuzenean jo ahal izan dezan aldatu baitzuten.
2020an sortua, “Elkarrizketa Ilunak” gaia “hizkuntza akademikoaren dekonstrukzioaren bidez mugimendua ikertzeko” da, eta premisa erraz batetik abiatzen da: zer gertatuko litzateke bi pertsona ilun bihurtzen direnean?