Tetraphilla Esemblek azpeitiarraren bizitzari eta obrari buruzko XVI. mendeko musika biltzen duen programa sortu du, eta ostegun honetan estreinatuko du Loiolako Santutegian
Ad Maiorem Dei Gloriam, hau da, “A mayor gloria de Dios”, da Tetraphilla Esemble elkarteak ostegun honetan Azpeitiko Loiolako Santutegian egingo duen programarako aukeratu duen izenburua, eta, hain zuzen ere, hitzordu horren egilea izango da protagonista: Loiolako San Inazio.
Lau ahots, moko-txirula bat eta eskusoinu mesotoniko bat nahasten dituen talde berezi honetako hiru kidek aurkeztu zuten saioa asteazken honetan, eta Jose Antonio Echenique Musika Hamabostaldiko zuzendari ohiak gogorarazi duenez, arratsaldeko ikuskizuna jaialdiaren enkargu espresua da, aurten Arantzazun amaitu behar zuen Ignacioren ibilbideari egindako ekarpenaren barruan kokatzen dena, eta bere bost mendeetako gizon militarraren oroitzapenak egiten dituena. Hala ere, pandemiak eragotzi egin du, eta datorren urtean amaituko da erromesaldi musikala, San Inaziok Jerusalemerako erromesaldia hasi zueneko 500. urteurrenean.
Ander Telleriak – Eskusoinu mesotonikoa –, Anna Margulesek – Txirula mokoa –, Vanesa Garciak – Sopranoa –, Elena Ruizek – Mezzosopranoa –, Cesar Polok – Tenorea – Eta Jorge Apodakak – Baxua – Osatzen dute Tetraphilla Esemble, eta XVI. mendean Azpeitira hurbiltzen den jendea eramango dute. Telleriak azaldu duenez, programa honetarako aukeratu dituzten piezak Jesusen Lagundiaren sortzailearen argiztapenaren garaikideak dira. Are gehiago, musikari honen akordeoiak horretan lagunduko du. Tresna horretan hainbat urte daramatza sakontzen, eta afinazio mesotonikoa ahalbidetzen du, hau da, Errenazimenduko berezko afinazioa.
Tetraphilla Esembleko buruzagia profanoa zen Iñigo Lopez Loiolakoaren historian. Hala ere, bere figura – Bere autobiografia kontsultatu du, besteak beste, bere ukabilak idatzitako dokumentuak – Eta garaiko musika ikertu ondoren, erlijioso honen bizitza errepasatzen duen programa osatu du. Horretarako, garaiko maisu europar handien lanak aukeratu dituzte, tokiko konpositoreak alde batera utzi gabe. Horrela, gipuzkoar honen jaiotza irudikatzeko, kontzertua Juan de Antxietaren Haurtxo txikia negarrez dago eta Dos Ánades nanekin hasiko da. Bere soldadu garaia Clement Janequinen La guerre filmarekin antzeztuko da. Pelegria Naizelak erromes izateko erabakia gogoratzeko balioko du eta hortik aurrera, bere bidaiei erreferentzia egiten dieten obrak interpretatuko dira, besteak beste, Montserrateko Mille Regretz de Josquin des Prez, Llibre Vermell eta Jacques Arcadelten Quanta Belta.
Gaurko saioaren parte den konposaketa bakarra, XVI. mendekoa ez dena, Antton Valverdek Lauaxetaren letrarekin konposatutako abesti bat da, akordeoi mesotonikorako eta baritonorako egokitua. Gaztelako indar inbaditzaileek 1522an gaztelua konkistatu zuteneko kronika da Amaiur. Alderdi horretakoa zen Iñigo, Nafarroako errege Henrike II.aren tropen aurrean Iruña defendatu zuena, Gaztelako inbaditzaileak bere lurretatik kanporatzeko ahaleginean. Amaiurren ituna egin baino urtebete lehenago, 1521eko maiatzaren 20an, Iñigo zauritu eta Azpeitiko bere oinetxera eraman zuten. Bere susperraldian, Jainkoa deskubritu zuen eta zuzenketa xede egin zuen. Geratzen dena, historia da.