Euskadiko Orkestraren programa

Gaur Gasteizen amaituko den “berpizte” denboraldiaren ostean, Euskadiko Orkestra datorren urteko programari begira jarri da dagoeneko, eta “itxaropenez eta baikortasunez betetako” lanak oinarri hartuta “mundu guztia liluratzea” espero du. Horretarako, taldeak pandemiaren ondorioz bertan behera utzi behar izan zituzten artistak eta piezak berreskuratu ditu, Mahlerren bigarren sinfonia, esaterako, eta lehen bi kontzertuetatik aurrera 600 eserleku baino gehiagorako edukiera handitzea espero du.

Hala jakinarazi dute gaur goizean Oriol Roch orkestrako zuzendari nagusiak, Robert Treviño zuzendari titularrak eta Bingen Zupiria Eusko Jaurlaritzako Kultura sailburuak. “Jende guztia liluratu nahi dugu baikortasunez eta aurkikuntzaz betetako programazioarekin. Ikusle bakoitza aretotik irten dadila galdezka nola ez zuen lehenago hau entzun”, esan du Rochek.

Horretarako, Brahms, Tchaikovsky, Shostakovich, Beethoven eta, batez ere, Mahler bezalako izen handiak izango ditu hurrengo denboraldiko saioak, eta Berpizkundea bezala ezagutzen den bere bigarren sinfonia berreskuratuko du, duela urtebete inguru bertan behera utzi behar izan baitzuten. Baina baita Jaume Santonja zuzendaria, Asier Polo biolontxelo jotzailea, Ainhoa Arteta sopranoa eta Yulianna Adveeva piano-jotzailea ere, Bernsteini eta bere West Side Storyri eskainitako programazioko hitzordu erakargarrienetan arituko dena, eta Zhou, gaur egun Estatu Batuetako musikagile oparoenetako bat dena.

“Aurten nabarmendu nahi izan dugun elementuetako bat itxaropena da. Garai zalantzagarri batean baikortasuna ematen saiatuko gara, eta kontzertuetara etortzeko beldurrik ez izatea lortuko dugu “, azaldu du Trebiñuk, eta aurtengo hitzorduetako asko, Dutilleux, Elgar edo Jöel Merahek eta Teresa Catalanek sortutako Elkano Proiektuaren bi konposizio berri bezalako” aurkikuntza handiak “izango direla gaineratu du.

“Robert Treviñok lau urte daramatza gurekin eta denboraldi berri bakoitzean zerbait ikasten dut. 2021-22rako proposamenak kontzertu batean normalean sartzen ez duzun musika eskuratzeko balioko du “, gaineratu du Kultura sailburuak.

Itxaropena etorkizunean

Osasun egoera duela urtebete bezain larria ez den arren, Euskadiko Orkestrako zuzendari nagusiak aitortu du aurtengo programa egitea “zailagoa” izan dela, “Ezin garelako bi aldiz okertu”. “Ez dugu kristalezko bolarik irailean edo urrian zein muga izango ditugun jakiteko, datorren urtean baizik; beraz, zuhur jokatu nahi izan dugu, baina baita itxaropentsu ere”, gaineratu du.

Horrela, lehen bi programek kontzertu bikoitzen formatuarekin jarraituko dute, eta orkestrak ehunka emanaldi egingo ditu. Horietan, 600 lagunentzako gehieneko edukiera planteatzen jarraitzen da, eta kopuru hori handitu ahal izango dela uste dute, hurrengo hitzorduei begira.

Era berean, Rochek espero du apirilean eta maiatzean abesbatzek maskararik gabe aritzeko aukera izatea, eta, horregatik, Europako orkestra handien urratsak jarraitu dituzte, urtarrilaren 1etik aurrera Iruñeko Orfeoiarekin eta Donostiako Orfeoiarekin batera.

Euskadiko Orkestrak mezenasgo-tresna berri bat ere hartu du, prestakuntza horiek egiten duten bezala, proiektua garatzen lagundu nahi duten pertsonek horretarako aukera izan dezaten.