Teatro Estudio del Antiguo konpainiak Max sari soziala irabazi du

Arte Eszenikoen XXIV. Max Sarien batzorde antolatzaileak Max Aficionado o de carácter Social 2021 saria eman dio Teatro Estudio de Donostia amateur konpainiari. 1965ean sortu zen Antigua auzoko San Sebastián Mártir parrokian.

Manuel Gomezek sortu zuen elkartea eta gaur egun ere zuzentzen jarraitzen du. Albistea “harrituta” ezagutu duenean, saria eskertu dio “oso gazte ginela hasi ginen lanean, auzoko antzerkiaren maitale batzuk, gure kezka sozialak eta kulturalak bideratzeko, batez ere diktaduraren amaieran komunitate-, elkarte- eta auzo-giroa astintzen zuen hiri batean”.

Gomezek urriaren 4an jasoko du saria, Bilboko Arriaga Antzokian egingo den XXIV. Max Sarien banaketa ekitaldian.

60 muntai baino gehiagok “balioetan oinarritutako antzerki-heziketaren, auzokideen dinamizazio kulturalaren eta antzerkiaren gizartera hurbiltzearen aldeko apustua” egin dute, batzorde antolatzaileak ohar batean azaldu duenez.

1965ean lehen aldiz taularatu zenetik Elena Belmonte antzerkigilearen Baile de huesos ikuskizunera arte, Jose Sanchís Sinisterra, Juan Mayorga, Fernando Arrabal, Bertold Brecht, Tenesse Williams, Valle Inclan eta Chéjov bezalako egile handien testuak taularatu ditu konpainiak.

Besteak beste, Donostiako Estudio Antzokiak Guadalajarako XII. Arcipreste de Hita lehiaketako konpainia onenaren, emakumezko aktore onenaren (Esther Remiro) eta zuzendari onenaren (Manolo Gómez) sariak irabazi zituen 1990ean.

Horrez gain, Fernando Mikelajaureguiri gizonezko aktore onenaren saria eman zioten Herrerako Martin Arjona jaialdian, Sevillan, 2007an; eta gizonezko aktore onenaren saria Jose Luis Torresi eta zuzendari onenaren saria Almazango Tirso de Molina Antzerki Lehiaketan (Soria), 2008an.

Bere alderdirik sozial eta integratzaileenean, Teatro Estudio aktibo bat izan da Euskal Herriko Unibertsitatearen udako ikastaroetan, baita Eusko Jaurlaritzak bultzatutako lehen antzerki eskola izan zenaren sorreran ere, Antzerti.

Donostia ere bere inplikazio eta konpromiso sozialaren lekuko izan da Martuteneko espetxearekin, Loiola auzoko Emakumeen Elkartearekin, Matia Patronatuarekin, Catalina de Erauso Arte Klubarekin, Berioko zaharren egoitzarekin eta Aieteko Katxola Kultur Elkartearekin izan dituen lankidetzei esker.

“Antzerki amateurra asko aldatu bada ere, garai hartan eta orain hainbat talderekin lan egiteko asmoa dago: ikaskuntza-plataforma gisa ikusten gaituzten gazteak, adierazpen-tresna garenontzat adinekoak, emakumeen kolektiboak eta askatasunik gabe bizi direnentzat berdintasunaren aldeko apustua edo gizarteratzeko itxaropena”.