Bilboko markesinek herriko artisten 40 lan erakutsiko dituzte salmenta publikoan

Pandemia ez da oztopo izan Amaia Molinet artistak bere lanei irtenbidea emateko. Onartu du pieza batzuk saldu ahal izan dituela, eta horrek lasaitasun pixka bat ekarri diola hilabete batzuetarako. Hala ere, aitortu du bere egoera ez dela adierazgarriena. Horregatik txalotu du Arte Non-nahi ekimena, aire zabaleko arte-galeria bat, bertako artisten berrogei lan erakutsi eta saltzeko. Moving Artists herriko elkarteak Bilboko Udalaren laguntzarekin bultzatutako proiektuak hiriko autobus- eta metro-markesinen zirkuituan herritarrek unean bertan eskura ditzaketen obren aukeraketa bat erakusten du. Molineten lana, hahnemühle paperezko argazki-inprimaketa, Campo Volantin markesina batean dago ikusgai eta 200 euroren truke eros daiteke.

Ekimenaren helburu nagusia “artea espazio publikora eramatea da, herritarrek artea erostera animatzen diren ikusteko, adibidez, beste kultura mota bat erostea, edo dirua gastatzen duten beste gauza batzuk, hala nola bidaia bat, altzari bat edo belarritako batzuk”. Hala deskribatu zuen atzo Ixone Sadaba Moving Artists taldearen sortzaileetako batek, Ignacio Rodriguez Tuchorekin batera, deialdia 120 artistak egin zutela azaldu aurretik, horietatik 78 emakumeak. “Espero genuena baino gehiago batu ziren”, aitortu du. Hortik, Okela kolektiboarekin batera, berrogei artista hautatu zituzten, bakoitza bere obrarekin, markesinetan erakusten direnak. “Gainontzekoak on line ikus daitezke”, zehaztu du.

“Markesina bat artea saltzeko gune egokia izan daiteke”, adierazi du Xabier Ochandiano Garapen Ekonomiko, Merkataritza eta Enplegu zinegotziak, eta Arte Non-Nahi Udalak kultura eta industria sortzaileen alde diruz lagundutako ekimenetako bat dela azaldu du. “Proiektu garrantzitsua da, eta herritarrek, artea urrunago dagoela pentsa dezaketenek, berezkotzat eta errealtzat har dezaten lagundu dezake”, defendatu du. Proiektuaren bultzatzaileak artea “etxetik eta bizitza osoan goza daitekeen zerbait bezala” ikusteko deia egin zuen. Eta gogorarazi zuen pandemia-une honetan piezak ikusteaz gain, erostea ere garrantzitsua dela.

Kodeak eskaneatzea

Kalean ikusgai dauden lanen irudiarekin batera, oinezkoek beren fitxa teknikoak aurki ditzakete, non egilearen edo piezaren izena, neurriak eta prezioa zehazten diren. “QR kode bat dago, lanak erosi ahal izateko webgunearen ordainketa-pasabidera eramaten zaituena”, zehaztu du ekimenaren sustatzaileak. Webgunean ikus daitezke pieza guztiak eta prezio-tartea: Iñaki Landa Fuentesen ilustrazio digital batek 25 euro balio ditu, eta Antton Jauregizuriaren zurezko eskulturak 6.000 euro. “Beste edozein objektu erosten duzunean bezala da: aulki bat erostera zoazenean 40 eurotik 800 eurora bitartean aurki ditzakezu”, gaineratu du.

Gainera, salmenta artistentzat dela azpimarratu zuen, ez baitago salmenta portzentajerik. Eta zehaztu zuen prezioen tartean dagoen dibertsitate bera aplikatzen zaiola aurki daitezkeen pieza-sortari – Olioak, eskulturak, marrazkiak, argazkiak paperean, diseinu grafikoa, mihiztadurak – Edo artisten izaerari, batzuk ezagunagoak eta beste batzuk erabat anonimoak. Ana Riaño, Idoia Monton, Zuriñe Amoroso, Patrik Grijalbo, Mikel Serna eta Judas Arrieta dira, besteak beste, maiatzaren 15era arte webgunean salgai egongo diren lanak. “Eskertzen dizuet artean dauden tabu batzuen gainetik egon izana, hala nola lanaren prezioa irakastea. Eurentzat hori erronka bat da, ez baita egiten “, zehaztu du.

Erronka hori lortzeko, Amaia Molinetek hartu du parte, eta osasun-krisiak bereziki ondo tratatu du. “Zorionekoa naiz, baina jakin badakit ez dela sektoreari aplika dakiokeen egoera”, adierazi du artistak markesinaren aurrean, azken hilabeteetan ikerketa beka bat ere lortu duela azaldu ostean. Bere egoera berezia gorabehera, kulturako profesionalei laguntzeko grina itzaltzen denean gerta daitekeenagatik kezkatuta agertu zen. “Agian orain enpatia sortuko du. Gehien kezkatzen nauena ziurgabetasunaren ondoren etorriko dena da “, erantzun zuen. Zentzu horretan, ekimena baltsamoa izatea eta beste publiko batzuetara zabaltzeko balio izatea nahi zuen. “Jendea animatu behar da. Hedabideak hor daude, baina borondatea behar da “, gaineratu du.