Etorkizuneko bizikleta Donostian diseinatzen da

Etorkizuneko bizikletaren atzean Donostiako arkitektura estudio bat egon daiteke. Ibilgailu “ekologikoa, ez kutsatzailea eta tokiko baliabideekin egina”, munduko edozein tokitan edozein pertsonak egin dezakeena, Raquel Aresek eta Iñaki Albisturrek sortutako diseinuari esker. Koronabirusak horretarako aukera ematen badu, Openbike izeneko proiektua erakutsiko dute biek hurrengo hilabeteetan bi Bienaletan: Veneziakoa (maiatzean) eta Seulgoa (irailean).

Raquel eta Iñaki FabCities hirigintza-korrontetik abiatu dira, mundu eredu jasangarri baterantz aurrera egin ahal izateko hiri buruaskiak sortzen saiatzen den korrontetik, Openbike diseinatzeko. “Hiritik irten gabe herritarrek egin dezaketen diseinu bat sortzea zen helburua. Bizikleta aukeratu genuen ez herrialdeei, ez kulturei, ez generoei, ez adinei buruz ulertzen ez duen bitarteko unibertsala delako “, azaldu dute.

Horrela, edonork deskarga ditzake proiektuaren datuak eta “bertako produktuez baliatu” bere bizikleta eraikitzeko, 3D inprimaketak eta zenbakizko kontrolak eskaintzen dituzten aukerei esker. Ohikoena, Venezian eta Seulen aurkeztuko duten ibilgailua bezala, material industrializatuekin egitea da, hala nola egurrezko taulekin, nahiz eta, ohartarazten dutenez, bakoitza libre den bere erara eraikitzeko, baita paperarekin ere.

“Asmoa da erabiltzaile bakoitzak nahi duen moduan aldatzea, pertsonalizatzea. Besaulkirik altuena nahi baduzu, beste material bat erabiliko baduzu… are gehiago, bizi zaren hiri motara egokitu zaitezke “, azaldu du Iñakik,” Bizikleta aitzakia da hirien kalitatea eta iraunkortasuna hobetuko duen hiri-garraioa eraikitzeko beharraz hitz egiteko “.

Openbikeri esker, “Jada ez da beharrezkoa izango materialak garraiatzea, datuak bakarrik”, baina ibilgailu fisiko batean gauzatu ahal izateko 3D inprimagailua behar da. Bi arkitekto gazte hauek azaltzen dutenez, duela hamar urte, Arquimañak bere ibilbidea hasi zuenean, “Boom bat egon zen” teknologia mota honengatik. “Hasieran punta-puntako industrian bakarrik nengoen, baina lizentziak zabaldu egin ziren eta mundu guztiak etxean bat izango zuela pentsatu zen. Denborarekin ikusi da ezetz, eta gaur egun industrian erabiltzen da, baina baita profesionalek ere “, esan du Raquelek,” Makina edukitzeak bakarrik ez du balio. Jendeak diseinatzen jakin behar du “.

Eta, hain zuzen ere, horixe da proiektu honen lana. Online plataforma ere bihurtu nahi da, edozein erabiltzailek diseinu-datuak erraz eskuratzeko eta erabiltzaile bakoitzak bere ereduari buruzko informazioa partekatzeko aukera izan dezan.

Openbikek, beraz, biharko garraiobideari aurrea hartu nahi dio, baina nola iritsi da Donostiako arkitektura estudio bat etorkizuneko bizikletaren atzean egotera? “Jendeak, arkitektura estudio batean pentsatzen duenean, beste zerbait irudikatzen du. Ez gara ohiko ikerketa bat. Hasi ginenean, hemen hain ohikoak ez ziren beste gauza batzuetan espezializatu ginen, 3Dko inprimaketan, hain zuzen ere “, erantzun du Iñakik.

Donostiako Gros auzoan duen lokalean, azken hamarkada honetan diseinatu dituzten proiektu horien maketa batzuk ikus daitezke, guztiak material ekologikoekin. Esate baterako, Tabakaleran sortzaileentzat dauden moduluak edo paper birziklatuarekin egindako aulkiak.

“Oso harro gaude Veneziako eta Seulgo selekzioekin, proiektu pertsonal batengatik delako, ez enkargu batengatik. Lan arloan onura nola ekar diezagukeen baino gehiago, zure lanaren aintzatespena da “, diote 2015ean hasi zuten ekimen bati buruz; Tabakalerako kultura digitalaren eta teknologiaren laborategitik igaro zen, Hirikilabs bezala ezagutzen zenean, eta Eusko Jaurlaritzaren eta Donostiako Udalaren babesa du. “Veneziako Bienalerako ohiko ez diren bi estudio hartu izanak bultzada handia ematen digu. Gure praktikak ez dira tradizionalak, eta beti izan dugu kanpoan egoteko beldurra “, adierazi du Raquelek, Pezestudio estudioa aipatuz.

Veneziako edizioa iaz ospatu behar zen, baina koronavirusak eragotzi egin zuen. Azkenik, maiatza eta azaroa bitartean egingo da eta inaugurazio ekitaldira bidaiatu ahal izango dutela uste dute bi arkitekto donostiarrek. Dirudienez, Seulgo Arkitektura eta Hirigintza Bienalean egongo da, bizikleta erakusteaz gain, fabrikatu ere egingo baita. “Han egon behar dugu, eta, printzipioz, kontrolatuago dago dena. Hala ere, bi asteko berrogeialdia eskatzen digute eta ez dute hotel batean egiten uzten “, azaldu dute.

Bi Bienal hauekin, Openbike atzerrian ezagutaraziko da, baina begirada Gipuzkoan jarrita dago oraindik. Donostiako Udaleko Mugikortasun Sailak interesa agertu du proiektuak Gipuzkoako hiriburuan indarra har dezan, eta, beraz, agian, ez da zentzugabea izango biharko Donostia egurrezko bizikletaz beteta irudikatzea.