Abian da Punto de Vista Nafarroako Zinema Dokumentalaren Nazioarteko Jaialdia

Nafarroak zinema dokumental onenaren bidez begiratzen dio munduari, Punto de Vistaren edizio berri batean – Dagoeneko 15. edizioa eta lehenengoa formatu hibridoan, aurrez aurreko zatian eta on line zatian –, gaurtik martxoaren 20ra arte.

Duela urtebete hasitako pandemiak markatutako une ezohikoan, Nafarroako Zinema Dokumentalaren Nazioarteko Jaialdiak, gaur, inaugurazio egunean, Marina Lameiroren Berri Txarrak Dardara dokumentalaren inguruan estreinatuko duenak, 32 film aurkeztuko ditu Sail Ofizialean, mundu osotik iritsitako 900 proposamenen artean hautatuak.

Baluarten ez ezik, Nafarroako Filmategian, Gayarre Antzokian, Oteiza Museoan, Nafarroako Unibertsitateko Museoan (Mun), Planetarioan eta Civivox sarean ere izango dira ekitaldiak.

Punto de Vistaren 15. edizioa aurrez aurre egingo da, segurtasun-neurri guztiekin, eta, gainera, on line programazioaren zati bat eskainiko du Festival Scope plataformaren bidez. Aurten, programazioak zazpi atal nagusi izan ditu: sail Ofiziala, Amos Vogel sendatzaileari eta Nancy Holt artistari eskainitako Erretrospektiboak; Dokbizia, Punto de Vista Labs, foku garaikideak, saio bereziak eta Hezkuntza Programa, jaialdia publiko berriei zabaltzen jarraitzen duena.

Sail ofiziala

32 munduaren begirada

Aurtengo edizioko kartelaren irudiarekin, Dani Sanchisen (Dénia, 1976) diseinu batek paisaiarekin eta naturarekin erlazionatzeko modu berriak iradokitzen ditu beste pertsona eta leku batzuekin hainbeste topaketa egitea eragotzi den urte honetan, eta Punto de Vista jaialdiaren aurtengo edizioak lehian dauden 20 herrialdetako 32 film biltzen ditu: 6 film luze eta 26 labur.

Nigeria, India, Japonia, Estatu Batuak, Erresuma Batua, Espainia, Belgika eta Mexikotik datozen filmek, besteak beste, askotariko gaiak aztertzen dituzte, hala nola etxeko eta eguneroko gaiei, paisaiari eta psiko-geografiei buruzko behaketak, historiari buruzko hausnarketak, genero-indarkeria edo musika esperimentaleko konpositoreak. Gainera, argazki eta dokumental artxiboak erabiltzeagatik nabarmentzen diren filmak egongo dira. Sail Ofiziala Nuria Cubasek, Maria Palaciosek, Matias Piñeirok, Miguel Zozayak eta Garbiñe Ortegak programatu dute, eta jaialdiaren zuzendaritza artistikoaren azken urtea izango da.

32 filmen artean Courtney Stephens eta Pacho Velezen The American Sector film luzea dago, Estatu Batuetan monumentu publiko gisa instalatu diren Berlingo Harresiaren atalak aurkitzen diren errepide bidaia zatikatua. Besteak beste, Jorge Moneo Quintana (In Ictu Oculi begiak hesteko artean), Patricia Esquivias (Cardón Cardinal), Pablo Marín (Trampa de Luz) eta Santiago Bonilla (Paralelo 28) izango dira bertan. Horrez gain, The Works and Days (of Tayoko Shiojiri in the Shiotani Basin) filma nabarmentzen da, C.W. Winter eta Anders Edstro? M zuzendariek egina, Berlinaleko 2020ko gertakari handienetako bat. 8 orduko film luze hau Nafarroako Unibertsitateko Museoan proiektatuko da, jaialdiaren egoitza kolaboratzaile berrian.

Atzera begirakoak

AMOS Vogel eta Nancy Holt

Erretrospektiboei dagokienez, aurten bi izango dira: bata Alexander Horwath eta Regina Schlagnitweit komisarioek osatuko dute, eta Amos Vogeli eskainiko diote Cinema 16ren sortzaile eta oinarrizko kuradore horren figura omentzeko, jaio zenetik ehun urte bete direnean; bestea, Garbiñe Ortegak komisariatuko du, Nancy Holten inguruan. Lanancy Holt izan zen, hain zuzen ere, Lanancy Holt artista izan zen. Nafarroako Filmategiak Amos Vogelen atzera begirakoa hartuko du, eta Baluarteko Corona aretoak, Nancy Holti eskainitakoa.

Dokbiziak, bere aldetik, Lois Patiño, C.W. Winter, María Salgado, Vera Mantero, Xabier Erkizia, Fermín Jiménez Landa, Oier Etxeberria eta Sam Green bezalako diziplinetako artistak bilduko ditu, errealitatearekin harremanetan jartzeko duten modua partekatzeko.

Punto de Vista Labs-ek ezagutzak trukatzeko eta sorkuntza kolektiborako gune bat proposatzen du, tailerren, elkarrizketen eta hitzaldien bidez. Programa honen parte da Garbiñe Ortegak asmatutako Las cartas que no fueron también ikus-entzunezko proiektu kolektiboa. Bertan, hainbat zinemagilek modu pertsonalean ezagutzen ez duten eta bere zinematik ahalik eta urrunen dagoen beste zinemagile bati zuzendutako gutun filmatu bat egiten dute. Beatrice Gibson, Nicolás Pereda, Deborah Stratman, Lynne Sachs, Raya Martin, Jessica Sarah Rinland, Alejo Moguillansky eta Diana Toucedok sortu dute hamar film laburreko bilduma hau.

Horrez gain, Alex Horwath eta Andrea Lissoni, Nicole Brenez eta Manuel Asin, Pedro g. Romero eta Idoia Zabaletaren arteko elkarrizketak izango dira.

Foku Garaikideetan, bestalde, Robert Fenzen 16 mm-ko lanak, Pedro G. Romeroren Nueve Sevillas azken filmaren proiekzioa, Forensic Architectureko Nicholas Zembashi ikertzailearekin egindako Point of View saioa eta Lawrence Abu Hamdan soinu artistarekin izandako topaketa izango dira.

SCOPE jaialdia

On line programazioa

Festival Scope plataformaren bidez on line eskuragarri dagoen Punto de Vista programaren programazioak honako hauek hartzen ditu barne: jaialdiaren Sail Ofiziala (Espainian bakarrik eskuragarri martxoaren 15etik apirilaren 4ra); Amos Vogeli eskainitako atzera begirakoa (mundu osoan eskuragarri dago apirilaren 5etik 18ra); Alberto Graciaren Tengan Cuidado ahí fuera filma, x Films proiektuaren irabazlea Poccampuseko azken edizioan (Espainiako bi fasetan soilik izango dira protagonistak).

Jaialdiak agertoki ugari ditu aurten. Baluarten eta Nafarroako Unibertsitate Museoan egingo diren jarduerekin batera, Punto de Vistak edukiak programatuko ditu hainbat egoitzatan. Xabier Erkizia soinu artistaren eta Ramon Andres saiakeragile eta pentsalariaren arteko bi topaketa interesgarri izango dira bihar, asteartea.

Planetarioa Lois Patiño eta Erkizia beraren eskutik eta C.W. Winter zuzendariaren The Works and Days: The Black Sessions saioaren egoitza izango da. Gayarre Antzokiak ateak irekiko dizkio berriz ere Jaialdiari Vera Mantero dantzari eta koreografoa protagonista duen saio berezi baterako. Nafarroako Filmategiak Amos Vogeli eskainitako atzera begirakoa erakutsiko du. Azkenik, martxoaren 20an, larunbata, Oteiza Museoa Punto de Vistarekin lotuko da lehen aldiz saio bikoitz batean, Nancy Holten atzera begirakoaren programa bat eta Maria Salgado poetaren Salitre proposamena barne.