Netflix: ‘Akelarre’, munduko hirugarren film ezagunena

Akelarre filma Netflixen mundu mailako hirugarren film ezagunena bihurtu zen ostiral honetan. Aste ona izan da Pablo Aguerok zuzendutako eta azken Zinemaldiko Sail Ofizialean lehiatu zen film luzearentzat. Izan ere, azken Goya sarietan sarituena izan zen, bost garaikur ere lortuz. Atzo, gainera, Netflixen estreinatu zen eta arrakasta handia lortu zuen: plataformaren rankingean hirugarren postua lortu zuen, Sentinelle eta Moxie serieen ondoren, FlixPatrol webguneak eskainitako datuen arabera.

“Lehen harrituak gu gara”, esan du barrezka eta hunkituta Koldo Zuazua Akelarreko ekoizleetako batek. “Ez da erraza horrelako zerbait lortzea”, gaineratu du.

Akelarre, merkatu anglosaxoian Coven of Sisters izenburuarekin estreinatu dena, Estatuko Netflixeko lehen postuan kokatzeaz gain, munduko herrialde askotan gehien ikusten diren hamar filmen artean kokatu da. Latinoamerikako herrialde askotan egindako ekoizpenetako bat izan da: Mexikon, Argentinan, Brasilen, Costa Rican eta Uruguain ere lehen postuan kokatu da. Baina bere arrakasta beste leku batzuetan ere antzematen da, Europan adibidez.

Netflixen rankingeko bigarren filma izan da Suitzan, Polonian eta Grezian. Txekiar Errepublikan, Maltan eta Errumanian, berriz, hirugarren ikusiena izan da. Eta begirada apur bat urrunago jartzearren, Turkian, Nigerian eta Libanon laugarren, zazpigarren eta bederatzigarren izan da, hurrenez hurren.

“Netflixek daukana da, gauzek mundu mailako dimentsioa hartzen dutela”, dio ekoizleak, planeta mailan brontzezko domina lortu izana “ezohikoa” dela iritzita. “Aretoetarako zapalgailua da, baina Netflixek fenomeno hauek ere ahalbidetzen ditu, film euskaldun txiki batek, casting ezezagun batekin, dimentsio planetarioa hartzea”, gaineratu du.

1609an girotutako film luzea Tratado de Brujería Vasca delakoan oinarritzen da. Pierre de Lancre inkisidorearen Angeles edo Demonio Kaltegabetasunaren deskribapena. Testuinguru horretan, Agüerok hamar urte behar izan zituen proiektua aurrera ateratzeko, eta lagun gazte batzuen istorioa kontatzen du, besteak beste, Amaia Aberasturi eta Jone Laspiur, Elizak sorginkeriaz akusatuak. Zinemagile argentinarrak beti defendatu izan du bere filma “parabola unibertsala” dela, agian, hori da bere arrakastaren gakoa.

Hala uste du Zuazuak, izan ere, pelikularen oihartzuna Estatutik kanpoko sare sozialetan egiten aritu direla eta filmak izan dituen erreakzioak “izugarriak” direla azpimarratu du. Ildo horretan, filmaren planteamendu feministarekin eta “bidegabekeria heteropatriarkalaren garaikidetasunarekin” identifikatuta dagoela adierazi du.

Izan ere, Agüerok idatzitako gidoiak sorgina izatea zer den hausnartzen du, eta, zuzendariak berak dioenez, “Emakume aske eta errebeldearen ideiarekin” lotzen du, “Botere klerikal maskulino eta misoginoak zapalduta”. “Ikusi ditugun iruzkinek -jarraitzen du ekoizleak- ikusmen-botereaz, argazkigintzaz, musikaz… hitz egiten dute. Mundu mailan katigatu duen gaiarekin ikusizko proposamena asko arropatzen dute, eta horrek poz handia ematen digu, harritzeari utzi gabe “.

Dagoeneko hiru dira Netflixeko katalogoko euskarazko filmak, Handia eta Errementari, eta laster Fermin Muguruzaren Black is Beltza izango dute.