Getxophotok edizio berria ospatuko du maiatzaren 29tik ekainaren 22ra

Getxophotok datorren maiatzaren 29an ekingo dio Maria Ptqk buru duen trilogiari. Play eta Pause jaialdiaren gai inspiratzaileak izan ondoren, orain hitzordu artistiko honek Rec botoia sakatzen du, TikTok, reels eta zenbat formatu interaktibototan gehiago. Baina ekitaldi getxoztar gogoetatsu honek, hatza zaurian sartu eta klikatzen duenak, grabazioa aktibatzen du, batez ere argazki dokumentalaren, memoriaren, erregistroaren eta artxiboaren zentzuan. Ekainaren 22ra arte, 19. edizio honetako albuma zabalik egongo da aire zabaleko hogei bat gunetan, munduko mapa osoko beste hainbeste artistaren lanari esker.

Ikuspegi guztietatik begiratuz, baita hasieran buruan pausatzen ez direnetatik ere, eta ertz guztiak leunduz, Getxophotok introspekzio kolektiboa bultzatzen du espazio publikotik, oraingo honetan, “Rec muturreko, inmaterial, erraz manipulatu eta itxuraz infinitu” mundu batean, erakusketaren komisarioaren hitzetan. Eta horrela, bere 20 udaberrien atarian, jaialdi hau fakearen labirintoan barneratzen da, adimen artifiziala, egiazkoak izan arren mesfidatzen diren irudiak, nahasteak, irudiaren gainprodukzioa, ezezagunak… “Digitalizatutako memoria guztia ezin da gorde”, adierazi zuen Maria Ptqkek. Eta, aurrealdetik, Getxophotoren kapitulu berri honek ukimena eskatzen du, ukigarria harrapatu eta fisikoki gordetzen du. “Ez gara analogikora nostalgiaz itzultzen, etorkizunera begira baizik”, azpimarratu zuen María Ptqkek.

Herrialde ugari

Ildo horretan, Suitza, Japonia, Ghana, Italia, Belgika, Zeelanda Berria, Taiwan, Argentina, Estatu Batuak edo Turkia bezalako herrialdeetako sortzaileek euren lanak erakutsiko dituzte erakusketa eta instalazioetan, Algortako erdigunean, Ereaga hondartzako pasealekuan eta Erromon. “Plazer hartuko dugu, begiratzen, eztabaidatzen eta gogoeta egiten ikasiko dugu gure kaleetan, hurbiltasunez eta hurbiltasunez”, adierazi zuen Amaia Agirre alkate getxoztarrak. Algortako merkatua, ohi bezala, “jaialdiaren bihotza” bihurtuko da, Jokin Aspuru jaialdiaren zuzendariak adierazi zuen bezala. Punta Begoñako galeriek esparru historiko eta berezia jarriko dute. Bertan, Sabiha Çimen turkiar-persiar jatorriko argazkilari autodidaktaren argazkiak erakutsiko dituzte.

Magnum agentzia enblematikoan sartu berri da, eta neska musulmanei buruzko begirada ez-estereotipatua proposatzen du. “Nazioarteko izaeraz haratago, Getxophotoren sektorearteko zeregina nabarmendu behar da, baita ondarearekin, diseinuarekin, arkitekturarekin, zinemarekin eta musikarekin duen harremanarekin… duen lotura ere. Jaialdi integrala da “, adierazi zuen Ana López Asensio Eusko Jaurlaritzako Kultura Sustatzeko eta Kultura eta Sormen Industrietako zuzendariak.

Ereagako igogailuan

Hirugarren urtez jarraian, gainera, Ereagako igogailuaren hegaletan instalazio bat jarriko da, igogailutik ikusteko ibilbidean zehar, hau da, leiho batetik egindako argazki baten angelu beretik ikusteko. John Divolak, argazki dokumentalaren erreferente batek, Morongo Valley basamortuko etxe isolatuak kamerarekin harrapatzen ari zenean zaunkaka hartzen zizkioten txakurrei buruzko bere seriea erakutsiko du bertan. Jaialdiak leku berri bat gehituko du aurten: Zubiri etxea (Basagoiti, 61). Bere leihoetan Zofia Rydet argazkilari poloniarraren proiektua kokatuko da. 1978an, 67 urte zituela eta erretiroa hartu berritan, Poloniako jendearen bizitza erretratatzeko asmo handiko lanari ekin zion. 20.000 negatiboko ondarea utzi zuen…

Horrela, Leixuri Arrizabalaga Euskara, Kultura eta Kirol diputatuak “ekosistema kultural parte-hartzaile, irisgarri eta integratzailearen funtsezko zati” gisa finkatu zuen.