Iñaki Alforja eta Iban Toledoren ‘16060 egun ‘dokumentalak Donostiako Giza Eskubideen Zinemaldiko euskal film labur onenaren EITB Saria jaso du.
Filmak Eneko Etxeberriaren atzetik doa, bere anaiaren,José Miguel, Naparra, gorpuaren bilaketa berri batean. Alforjak eta Toledok jasoak zituzten istorio hori eta familiaren aldez aurreko saiakerak Historia de un volante (Bolante baten historia) lanean.
Bolante baten historia 2022ko azaroan estreinatu zen, eta, bi urte geroago, 2024ko amaieran, Alforjak eta Toledok 16060 egun estreinatu zuten, Eneko Etxeberri jarraitzen zaiolarik, bere anaiaren gorputza aurkitzeko saiakera berri batean, Mont-de-Marsanen aurkitutako pista berri bati jarraituz.
Palmaresa
Boris Lojkineren ‘La historia de Souleymane‘ film frantsesak irabazi du Donostiako Zinemaldiko Publikoaren Saria. Eta Ali Reza Shah Hosseiniren (Iran) ‘Black Scarf‘ filmak film labur onenaren Gazte Epaimahaiaren saria eskuratu du.
2025 palmaresa ostiral honetan eman da ezagutzera prentsaurreko batean, eta Josemi Beltran lehiaketaren arduradunak hogeita bigarren edizioaren behin-behineko balantzea egin du. 5.000 ikusle inguru izan ditu, eta ikastetxeetako 3.500 ikasle gehitu zaizkio, iaz baino 600 gehiago.
Beltranek adierazi duenez, jaialdi honen helburua hazkunde kualitatiboa da, kuantitatiboaren aldean, eta alde horretatik pozik agertu da, publikoak oso ondo hartu duen programazioarekin, lehiaketan parte hartu duten hamabi filmei emandako puntuazioetan egiazta daitekeenez.
Hortik aurrera, gainerako filmek 8ko nota gainditu dute, eta horietako bik 9a: ‘Patrice: The Movie’, Ted Passonena, ezkontzari eta desgaitasunari buruzko komedia erromantiko estatubatuarra, eta ‘La historia de Souleymane‘, 9,32ko nota jaso du.
Estreinaldia apirilaren 30ean
Boris Lojkineren film luzea, asiloa eskatzeko elkarrizketa bat pasatzear dagoen Parisko janari banatzaile bati buruzkoa, apirilaren 30ean estreinatuko da Espainian, eta, beraz, Beltranek espero du Publikoaren Sari honek bere distribuzioa handitzen lagunduko duela.
Bi euskal film, ‘La isla de los faisanes‘ fikzioa, Asier Urbietaren lehen film luzea, Frantziara iristeko Bidasoa zeharkatzen saiatzen diren etorkinen drama kontatzen duena, eta ‘Empoderío‘, Lara Izagirrek antzerki tailer batean parte hartzen duten emakume ijitoei buruz egindako dokumentala, hirugarren eta bosgarren kokatu dira, hurrenez hurren.
Amnesty Internationaleko epaimahaiaren saria
Prentsaurrekoan, Itziar Zeberiok, Amnesty Internationaleko epaimahaiaren izenean, azaldu du Lucia Kaplan mexikarraren ‘ Prentsaurrekoan, Itziar Zeberiok, Amnesty Internationaleko epaimahaiaren izenean, azaldu du Lucia Kaplan mexikarraren ‘Tratado de Invisibilidad´ k bere saria lortu duela “zorroztasun estetikoz eta maila zinematografiko handiz” erakusteagatik Mexiko Hiriko espazio publikoen garbiketako langileen esplotazioa eta “egoera horrek sortzen dituen eskubideen urraketa”.
Amnistia Internazionaleko epaimahaiak aipamen berezia egin dio Jiri Mádlek zuzendutako ‘Waves‘ Txekiar Errepublikaren eta Eslovakiaren koprodukzioari, “Pragako udaberrian adierazpen askatasunaren aldeko borrokari ekiteagatik, gaur egun mehatxupean jarraitzen duen eskubidea baita”.
Amnesty Internationalek Uxue Lasa artistaren eskultura bat emango dio film sarituari, iazko ekainean hil zen Koldobika Jauregiren lekukoa hartuko duena, eta hari eskainiko zaio amaiera ekitaldian “omenaldi eta esker onaren oroitzapen hunkitua”.
Sari banaketaren ondoren, jaialdiaren 22. edizioa India Donalsonen ‘Good One‘ film estatubatuarraren proiekzioarekin amaituko da.