Ikasgeletan telefono mugikorrak erabiltzeko debekuak ikasleen kontzentrazioa hobetzeaz gain, eskola-bizikidetza eta irakasleekiko elkarrekintza ere errazten ditu. Hala adierazi zuten Efe Elkarrizketetako hainbat adituk: Gailu mugikorrak eta bizikidetza ikasgeletan, Efe Agentziak Hezkuntza Kontseilaritzarekin eta Mediterraneoko 8 Kontseilaritzarekin elkarlanean antolatutako foroa. Gailu mugikorrek hezkuntza-ingurunean dituzten erronkei buruz eztabaidatu zuten espezialistek, arreta galtzeko arriskuak eta errendimendu akademikoan izan dezaketen eragin negatiboa azpimarratuz.
Maiatzaz geroztik, Valentziako Erkidegoak unibertsitatez kanpoko ikastetxeetan mugikorrak erabiltzea debekatzen duen araudia hartu du, zuzendariek osasun- edo hezkuntza-arrazoiengatik onartutako salbuespenetan izan ezik. Pedagogoek eta psikologoek babestu dute neurri hori, eta ikasleen portaeran eta kontzentrazioan duten eragin positiboa nabarmendu dute.
Adituek nabarmendu zuten ikasle batek 20 minutu inguru behar dituela kontzentrazioa berreskuratzeko, bere mugikorraren edo ikaskide baten soinuarekin edo bibrazioarekin arreta galdu ondoren. Horregatik, garrantzitsua da gailu horiek itzalita egotea eskola-orduetan, eta ez isilean bakarrik.
Enric Valls psikologoak, pedagogian eta eskola-jazarpenean adituak, ikasgeletan mugikorrak debekatzea ospatzen du, horrek aukera ematen baitie adingabeei “une horretan benetan garrantzitsua den horretan arreta jartzeko, hau da, irakasleei arreta emateko eta, batez ere, ikasgelan egoteko”.
Esmeralda Llorca Hezkuntza Kontseilaritzako Hezkuntza Inklusioko zerbitzuburuaren arabera, araudiak gailuak erabiltzea debekatzeaz gain, ikasleak ikastetxean dauden bitartean erabat itzalita egotea eskatzen du. “Piztuta egotea nahikoa arrazoi da ikasleari mugikorra kentzeko”.
Era berean, azaldu zuen neurriak gutxi martxan jarri badu ere, denbora horretan jada behera egin duela ikastetxeetan dispositiboen erabilera desegokiarekin zerikusia duten gaietan, bai eta eskola-jazarpeneko egoeretan ere.
Lorena Bisbalek, Alzirako La Murta BHIko zuzendariak, nabarmendu zuen hobekuntza nabarmena gertatu dela ikasleen portaeran: “Ikasleak kontzentratuago eta aktiboago daude”. Mugikorren erabilera desegokiarekin lotutako kasuetan ere beherakada ikusi da, baita eskola-jazarpeneko egoeretan ere.