Hezkuntzako adituek Unibertsitatera Sartzeko Batxilergoa (EBAU) ebaluatzeko probei nola aurre egin behar zaien aztertu dute, eta Espainiako ikasleek ekainaren hasieran aztertuko dute. Hala, azterketa horiek prestatzeko, besteak beste, gurasoek aurreko egunetan gazteei laguntzea, etxean ikasteko giroa egotea, ikasleek behar adina atseden hartzea edo proba hori prestatzeak eragin dezakeen estresari aurre egiteko ariketa egitea gomendatzen dute.
Zehazki, Fernando Miralles psikologo kliniko eta CEU San Pablo Unibertsitateko Psikologia irakasleak adierazi duenez, seme-alabak EBAUra aurkezteko prestatzen ari diren gurasoek “kontuan izan behar dute zein garrantzitsua den babes emozionala eta konfiantza euren seme-alabek dituzten trebetasunetan”. Halaber, bere ustez, funtsezkoa da ikasteko giro lasaia eskaintzea eta estudioaren eta atsedenaren arteko oreka mantentzera animatzea. “Azterlanaren, atsedenaren eta norberaren zaintzaren arteko oreka mantentzea eta ikasketa-ordutegi eraginkorra ezartzea, behar adina atseden hartzea eta fisikoki aktibo mantentzea estresa murrizteko”, zehaztu du.
Gainera, Mirallesek uste du onuragarria dela aurreko ikasturteetako azterketak egitea, formatua, galderen estiloa eta izango duten denbora ezagutzeko. Abat Oliba CEU Júlia Ballester Unibertsitateko Neuropsikologiako irakaslearentzat, EBAU “karrera akademikoko une bat da, non presioa egun gutxitan kontzentratzen den”.
Ballesterrek nabarmendu duenez, neurozientziak errendimendua maximizatzeko txertatu beharreko alderdi batzuetan jartzen du arreta: kronotipoa identifikatzea (energia handiagoko uneak); ahanzturaren kurba kontuan hartzea, atsedena ondo erregulatzea, distrakzioak saihestea (bereziki gailu elektronikoak); edo sarien sistema bat ezartzea. Era berean, adierazten du neurozientziak iradokitzen duela ikasteko teknikak ikasgai bakoitzaren berezko ezaugarrietara egokitzea, ikasteko espazio atseginak bilatzea eta, batez ere, azken atrakalekuak eta loa kentzea saihestea.
Matematikako azterketari dagokionez, Francisco Ruiz Vicente UCHko Irakasleen Masterreko irakasleak ohartarazi du “EBAUri aurre egiteko beldur handienetakoa” dela. Azterketa honetara segurtasunez iritsi ahal izateko, Ruiz Vicentek azpimarratu du funtsezkoa dela azterketaren formatua ezagutzea, bai eta erori daitezkeen galdera motak edo ariketen barruko puntuen banaketa ere. “Plangintza ona emaitza ona ziurtatzeko modurik onena da”, baieztatu du.
Abat Oliba Loreto CEU ikastetxeko Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko orientatzaileak, Ana Comellak, EBAU hezkuntza-euskarriko behar espezifikoak dituzten ikasleekin nola bideratu azaldu du. Ildo horretan, azpimarratu du behar espezifikoak dituzten ikasleei laguntzen dieten profesionalek “maila berean” egon behar dutela, ikasle bakoitzaren beharretara egokitzen den euskarri bat emateko.
“Egokitzapen metodologikoak kontuan hartzen dituzten banakako planetatik – ortografiaren ebaluazio egokitua edo azterketak egiteko aparteko denbora, adibidez –, laguntza emozional eta pertsonalago bateraino. Horiek dira EBAUa arrakastaz gainditzen laguntzeko gakoetako batzuk “, zehaztu du adituak.
Ingeleseko azterketari dagokionez, Sharon Sparks TEMSeko Ingeleseko Departamentuko buruak gomendatzen du, ikasten hasi aurretik, ikasleak probaren egitura eta formatuarekin ohitzea, eta horrek zer espero duen ulertzen lagunduko dio ikasleari, eta prestakuntza modu eraginkorrean planifikatu ahal izango du.
Adituarentzat, etengabe praktikatzea funtsezkoa da ingeleseko trebetasuna hobetzeko. “Funtsezkoa da egunero irakurketa, idazketa, entzumena eta ahozko adierazpena praktikatzeko denbora ematea. Baliabide batzuek, hala nola ariketa-liburuek, aplikazio mugikorrek, webguneek eta berariazko azterketa-materialek proba prestatzen laguntzen dute “, esan du.
Ingeleseko hiztegia pixkanaka zabaltzearen garrantzia ere baloratzen du, baina hainbat testuingurutan praktikan jarriz. Horretarako, zenbait jarduera lagungarri izan daitezke: liburuak, egunkariak eta aldizkariak irakurtzea, edo filmak eta telesailak ingelesez ikustea.
Puntu honetan, Sparks-ek entzumenaren ulermena hobetzearen aldeko apustua egiten du audioliburuak, podcastak, irratsaioak eta ingelesezko albisteak entzunez, hitz gakoak, gai nagusiak eta xehetasun garrantzitsuak identifikatzen saiatuz entzuten dugun bitartean.
Era berean, aldian-aldian irakurtzea gomendatzen du, ingelesezko irakurketak irakurmena, hiztegia eta gramatika hobetzen lagunduko baitu. Jardueraren adibide bat testu ugari irakurtzea izan daiteke, besteak beste, saiakerak, egunkarietako artikuluak, historia laburrak eta testu akademikoak.
Era berean, Ingeles Saileko TEMSeko buruak azpimarratu du oso garrantzitsua dela idatzizko adierazpena praktikatzea; eskolak ematea edo prozesuan laguntza emango duen tutorea bilatzea, trebetasun espezifikoak hobetzeko eta probarako modu eraginkorragoan prestatzeko; azterketen simulazioak egitea, probaren denborarekin eta formatuarekin ohitzeko; eta behar bezala atseden hartzea eta prestaketa-prozesu osoan zehar ongizate fisikoa eta mentala zaintzea.