Loaren, depresioaren eta nerabezaroko errendimendu kognitiboaren arteko lotura aztertzen du UGRk

Granadako Unibertsitateko (UGR) zientzialariek ikerketa bat egin dute nerabezaroko loaren, depresioaren eta errendimendu kognitiboaren arteko lotura aztertzeko, eta arrazoibide induktiboa, irakurmena eta pentsamendu matematikoa bezalako aldagaiak behatu dituzte.

Hala eman du jakitera UGRk, Loaren Munduko Eguna ospatzearen harira, eta 12 eta 17 urte bitarteko 244 ikaslek parte hartu duten ikerketa bati dagokionez, horietatik % 47,6 mutilak izan dira eta % 52,4 neskak.

UGRk Loaren eta Osasunaren Sustapenaren Laborategia du, eta Raúl Quevedok zuzentzen du. Ikerketa European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education aldizkari zientifikoan argitaratu zen, Europa Pressek kontsultatuta, eta eguneko logura, loaren kalitatea eta depresio-aldiak ebaluatzeko tresna estandarizatuak erabili zituen.

Emaitzek “noranzko biko erlazio esanguratsuak” erakutsi zituzten loarekin eta depresioarekin lotutako aldagaien artean, eta azken horien eta errendimendu kognitiboaren artean, UGRtik zehaztu dute.

Ondorio nagusien artean, honako hauek aipa daitezke: loak “ez dio beti zuzenean eragiten errendimendu kognitiboari nerabezaroan”, eta depresio-ezaugarriak “lotura handiagoa” izan du kognitiboki errenditu daitekeenarekin depresio-egoerarekin berarekin baino.

Oro har, adituek adierazi dutenez, “emozio positiboak sustatu behar dira, nerabeen errendimendu kognitiboa hobetzeko modu gisa, negatiboak gutxitu nahi izan gabe”. Aldagai soziodemografikoei dagokienez, neskek mutilek baino okerrago lo egin zutela eta depresio sintoma gehiago zituztela adierazi zuten.